پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

قرارگاه ویژه نظارت و تنظیم بازار مازندران آغاز به کار کرد

0

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان از تشکیل قرارگاه ویژه نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت مدیرکل صنعت و حمایت مستقیم استانداری خبر داد.

وی تنظیم بازار و مسائل پیرامون آن را یکی از دستورات دولت پیرو تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی مبنی بر مدیریت مصرف سوخت و قیمت بنزین عنوان کرد.

استاندار مازندران گفت: مصرف سوخت در کشور ما بالا و دو برابر مصرف دنیاست و این در حالی است که نیمی از مردم ما فاقد خودروی شخصی هستند، لذا بر اساس منطق اقتصادی در جهت انتفاع قشر کم درآمد جامعه این طرح تدوین شده از سوی رهبر معظم انقلاب تایید و از سوی سران سه قوه تصویب و مقرر شد تا مابه التفاوت رقم حاصله به سبد اقتصادی خانوارها واریز و اضافه شود.

حسین‌زادگان ادامه داد: منویات و بیانات مقام معظم رهبری در این راستا بیانگر این نکته مهم است که همه در یک کشتی نشسته ایم و برای اجرای این طرح حمایتی و معیشتی باید آحاد جامعه از بخش های مختلف همراهی نمایند.

استاندار با بیان این که بازار میدان اصلی تاثیر و اثر پذیری بر کیفیت اجرای طرح اصلاح قیمت سوخت است، افزود: بازاریان ما عمدتا انسان هایی شریف، مومن و از بدنه مردم هستند و آشنا به مشکلات مردم اند و در این خصوص همکاری خواهند نمود و در صحنه های مختلف انقلاب؛ امتحان خود را بخوبی پس داده اند؛ لیکن دولت در کنار دستگاه قضا و تعزیرات برای جلوگیری از سوء استفاده کنندگان فضاهای اقتصادی و افراد فرصت طلب که در مقاطع خاص به بازار ورود می کنند، بدرستی وارد عمل شده است.

وی با اشاره به این که دولت؛ وزارتخانه های مسئول را برای نظارت جدی بر بازار مامور کرده است و در استان نیز ما دستگاه های متناظر را مسئول این مهم کرده ایم، افزود: برای این که اهداف این طرح و نظارت بر بازار بدرستی محقق شود، مردم باید همراهی کنند و با عدم خرید اجناس گران و اطلاع رسانی بهنگام؛ دولت را در نظارت همه جانبه بر بازار یاری رسانند.

استاندار مازندران از هم استانی ها خواست تا به محض برخورد با مظاهر گران فروشی و تخلف در بازار با سامانه ۱۲۴ تماس حاصل کنند و اظهار داشت: انتظار داریم تماس مردم با ما افزایش یابد، هر جا که تخلفی روی دهد بلافاصله مسئولین ورود پیدا می کنند و فرد خاطی را جریمه می کنند و برخورد قانونی و تعزیزی انجام می دهند.

وی با تاکید بر این که برای حفظ ثبات بازار در راستای حمایت از مصرف کنندگان از همه توانمندی ها استفاده شود، عنوان کرد: باید اشراف بر بازار برای دستگاه های مسئول لحظه به لحظه باشد.

حسین زادگان با بیان که تعزیرات بصورت شبانه روزی فعال است و احکام را صادر می کند، افزود: به همه شهرداری ها اعلام کردیم تا در میادین شهر؛ پایگاه هایی را مستقر نمایند تا در صورتی که مردم موفق به تماس با سامانه مورد نظر نشده اند به پایگاه یادشده مراجعه نمایند و واحد صنفی متخلف را معرفی نمایند. در این پایگاه دستگاه های مسئول نظیر صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات  حضور دارند.

استاندار  مازندران اظهار داشت: به میزانی که اداره کل صنعت و معدن، اصناف و اتحادیه ها به بازرس، نیروی انسانی و پشتیبانی و وسایط نقلیه نیاز داشته باشند، پیش بینی های لازم صورت گرفته است تا در کنار کمیته های مختلف کاری؛ نظارت همه جانبه و کامل بر روند عرضه و قیمت کالا در بازار داشته باشند.

رئیس ستاد تنظیم بازار استان مازندران ادامه داد: همه رسانه ها و خبرنگاران، تشکل ها، بسیج و … نیز باید در این نهضت و نظارت فراگیر به ما کنند لیکن در وهله نخست مردم عزیز باید با نخریدن کالاهای گران و معرفی افراد خاطی دولت را در این راستا همراهی نمایند.

حسین زادگان یادآور شد: صدا و سیما نیز مقرر شد ارتباط نزدیک تر و ویژه ی مردم را در قالب برنامه های متنوع و اثرگذار فراهم نماید که جا دارد از اطلاع رسانی خوب رسانه ملی و همراهی مردم استان قدردانی نمایم.

استاندار با اشاره به این که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم، گفت: این جنگ کمتر از جنگ نظامی نیست که دشمن در کنار جنگ سیاسی و رسانه ای ایجاد کرده است. طبیعتا باید مثل همیشه در کنار هم باشیم و این یک فرصت است تا اکنون که دشمن می خواهد شرایط را بر ما سخت و سنگین کند همه آحاد جامعه به همراه دولت و تمامی سلایق کمک کنیم تا روز به روز شرایط بهتری برای مردم عزیز ما فراهم شود.   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.