پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

صنوف متخلف مازندران در محل جریمه می‌شوند

0

حسینقلی قوانلو با اعلام این که قیمت هیچ کالایی پس از تغییرات صورت گرفته در سهمیه بندی و نرخ بنزین افزایش نیافته است، از شهروندان خواست تا هرگونه گران فروشی با ادعای افزایش قیمت بنزین را به شماره 124 اطلاع دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای اطلاع رسانی مازندران، وی با اعلام این که برخی افراد سودجو شایعاتی در باره افزایش قیمت کالاها را به دنبال افزایش قیمت بنزین انتشار داده اند که صحت ندارد، گفت: بیش از 400 نیروی سازمان صمت و اصناف در دو نوبت کاری نظارت بر بازار را بر عهده دارند ضمن این که انتظار است شهروندان نیز خودشان به عنوان ناظر وارد عمل شوند و با اطلاع دادن تخلف به مراجع ذیربط از جمله سامانه 124 فرصت سودجویی را از این دسته افراد بگیرند.

قوانلو افزود: در طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت سوخت، تنها قیمت بنزین بالا رفته و قیمت گازوئیل هیچ افزایشی نداشته است و با توجه به اینکه بیش از 95 درصد حمل و نقل کالاها با خودروهایی انجام می شود که سوخت گازوئیل مصرف می کنند، به هیچ وجه افزایشی در قیمت کالا ها نخواهیم داشت.

رئیس سازمان صنعت مازندران گفت که از نخستین ساعات اجرایی شدن سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، گشت های ویژه این اداره کل به همراه نیروهای اداره اصناف و بازرسان افتخاری در سراسر استان مستقر شده اند و به صورت دوشیفت نظارت بر قیمت ها را بر عهده دارند.

وی تاکید کرد که تشدید نظارت ها و بازرسی ها تا گرفتن فرصت سودجویی از افراد فرصت طلب ادامه خواهد یافت ضمن این که هیچگونه کمبودی هم در هیچ زمینه ای در استان وجود ندارد.

قوانلو توضیح داد: از سه ماه قبل تمامی کالاهای استراتژیک مورد نیاز از سوی دولت تهیه و در انبارها ذخیره شده است و مردم به هیچ وجه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

وی افزود: نظارت بر بازار و قیمت ها با شدت بیشتری از قبل در حال انجام است و مردم به هیچ عنوان نگرانی نداشته باشند و اگر هر موردی از افزایش قیمت ناگهانی مشاهده شد با سامانه 124 تماس بگیرند تا همکاران ما در کوتاه ترین فرصت زمانی اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت مازندران با اعلام این که قضات کشیک تعزیرات با بازرسان این اداره کل در هنگام گشت زنی همراه می شوند، گفت: این قضات به محض رویت تخلفی در ارتباط با افزایش قیمت دیگر نیازی به ارجاع پرونده به تعزیرات و دادسرا ندارند و در همان محل اعمال جریمه و برخورد خواهند کرد .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.