پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حوزه فرهنگی به کمک فکری نخبگان نیاز دارد

0

احمد حسین زادگان  یکشنبه شب در حاشیه آیین افتتاحی چهاردهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور نخبگان و اندیشمندان فرهنگی در میدان عمل می تواند راهکار مناسبی را در اختیار مسئولان این بخش قرار دهد تا با تطبیق نظرات و تفکرات اهل فن با سیاست ها و دیدگاههای نظام جمهوری اسلامی آن را اجرایی کنند.
نماینده عالی دولت در مازندران با اظهار این که برپایی رویدادهای فرهنگی مانند نمایشگاه کتاب و مطبوعات می تواند زمینه ای برای گردهمایی نخبگان باشد، اظهار داشت: ما برای رونق فعالیت های فرهنگی و تقویت فرهنگ بومی در استان دست تمام نخبگان و اندیشمندان این حوزه را می فشاریم و نیاز به کمک آنها داریم.

حسین زادگان اضافه کرد: نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران باید به محلی برای تبادل نظر و افکار نخبگان ، نویسندگان و در مجموع دست اندرکاران حوزه فرهنگ و ادب تبدیل شود تا با نقد و انتقاد کارکردها توسط این گروه از سرمایه های فکری بتوان  به راه حل اساسی برای رفع برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی دست یافت.

استاندار مازندران گفت: به هر حال در شرایط تحریم ظالمانه ،کشور با محدودیت های مالی مواجه  است به طوری  که اجرای برخی برنامه های توسعه ای  و زیرساختی نیاز به مدیریت دارد و همه باید در این راه کمک کار دولت و در مجموع نظام باشیم.
وی افزود: تجربه نشان داد که مردم ما با همراهی نخبگان علمی، فرهنگی، اقتصادی و دیگر سرمایه های فکری مسیر سخت و دشوار تحریم را نیز همانند چهار دهه گذشته طی می کند و سربلند بیرون می آید و باید با صبوری به جای سنگ اندازی در راه توسعه؛ کمک کار هم باشیم و به مازندران متحد و منسجم و با نشاط فکر کنیم.
حسین زادگان از مطبوعات به نوان ستون اصلی توسعه و پیشرفت یاد کرد و گفت: مازندران به برکت داشتن نیروهای مستعد و توانمند فرهنگی از لحاظ مطبوعاتی نیز در زمره استان های برتر کشور قرار دارد و تاکنون خبرنگاران و رسانه ها همراهی خوبی با مدیریت ارشد استانی داشتند.
وی با تقدیر از دست اندرکاران حوزه رسانه و مطبوعات مازندران، افزود : ما در استان به کمک رسانه ها به خصوص نقد منصفانه آن نیاز داریم و از آن استقبال خواهیم کرد و برای رشد و توسعه این خطه قطعا از این پیشنهادات و انتقادات سازنده  استفاده می کنیم.
نماینده عالی دولت در مازندران اظهار داشت: هر جا مطبوعات انتقادات سازنده در عملکرد مدیران اعم از مدیریت ارشد استانی و سایر مدیران داشته باشند، قطعا در صورت تایید آن انتقادات راه اصلاحی در پیش گرفته می شود و نیازی وجود ندارد که ما به دلیل تعدد رسانه ها به خصوص فضای مجازی، همه آنها را مجددا منتقل کنیم، ما راه خودمان را ادامه می دهیم و مردم خودشان قضاوت می کنند.
استاندار مازندران که خود دارای سابقه فعالیت مطبوعاتی و از اهالی رسانه است، گفت: با تمام دغدغه های کار مطبوعاتی و رسانه ای از نزدیک آشنا هستم، ولی رفع تمام مشکلات رسانه ها به توجه به محدودیت مالی دولت به خصوص حوزه فرهنگی یک شبه قابل حل نیست.
وی اضافه کرد : همه ما به عنوان جامعه رسانه ای باید تلاش کنیم که مشکلات مطبوعات و به ویژه فرهنگ را با همدلی و همراهی، اولویت بندی و حل کنیم و این کار نیاز به برنامه ریزی مدونی دارد که مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی که از نیروهای بومی و جوان استان نیز محسوب می شوند، در مدت حضورش بر این مسند کارهای خوبی انجام داد که باید این کارها بیش از گذشته ادامه داشته باشد.
چهاردهمین نمایشگاه کتاب و مطبوعات مازندران با حضور بیش از ۵۰۰ ناشر داخلی و خارجی و بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب با برپایی حدود ۲۲۰ غرفه در ساری آغاز به کار کرد. حدود ۹۰ غرفه از این دوره نمایشگاه کتاب مازندران در اختیار مطبوعات استانی و سرپرستی روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها فعال در استان است.

این نمایشگاه تا اول آذرماه سال جاری در سالن نمایشگاهی سعید در شهرک شماره ۲ ساری مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ شهرستان ساری در جاده فرح آباد ادامه خواهد داشت.
در سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب استان مازندران بازدید کردند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.