پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۳ راه روستایی چالوس همچنان مسدود است

0

با بارش برف دو روز گذشته در مناطق غرب استان مازندران بخشی از راه های روستایی شهرستان های کلاردشت و چالوس بسته شده بود.

مهدی صفایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون عملیات برف روبی و بازگشایی مسیر روستاهای سماء، سرکا و دیمو از بخش مرزن آباد شهرستان چالوس که به دلیل بارش سنگین برف بسته شده بود در حال انجام است که تا غروب بازگشایی خواهد شد.

وی تصریح کرد:  همزمان با آغاز بارش برف در چالوس و کلاردشت تاکنون یکصد کیلومتر از راههای روستایی این ۲ شهرستان برف روبی و بازگشایی شد.

صفایی گفت : با فعالیت سامانه بارشی اخیر در کلاردشت و روستاهای بخش مرزن آباد شهرستان چالوس موجب نشست حدود ۵۰ سانتیمتری برف در این مناطق به ویژه در ارتفاعات بودیم.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای چالوس و کلاردشت افزود: علاوه بر برف روبی در ۲ روز گذشته ۲۰۰ تن نمک پاشی در مسیر جاده کندوان از تونل تا دزدبن به صورت شبانه روزی انجام شد و این درحالی بود که ۴۰ کیلومتر نیز برف روبی در این مسیر توسط نیروی های راهداری صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تردد در مسیر کندوان رفت و برگشت به صورت عادی در حال انجام است. 

صفایی با اشاره به ۲۱ تن نمک پاشی در مسیر مرزن آباد به کلاردشت افزود: با توجه به خراب شدن ماشین آلات شهرداری کلاردشت از مرزن آباد تا جاده عباس آباد و داخل شهر کلاردشت نیز به طول  ۴۰ کیلومتر نیز برف روبی شد. 

حدود ۸۰ کیلومتر از مسیر ۱۶۰ کیلومتری جاده کوهستانی چالوس – کرج (کندوان) جز حوزه استحفاظی مازندران و بقیه نیز مربوط به استان البرز است که بیش از ۱۵ تونل کوچک و بزرگ و تعدادی پل در طول مسیر دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.