پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

بافت باارزش ۳۰۰ روستای کشور در حال احیاء است

0

بافت باارزش به آن بخش از فضای کالبدی روستایی گفته می شود که دارای ارزش های فرهنگی ، تاریخی و معماری متناسب با شرایط محیطی و فرهنگ منطقه است.

طرح بهسازی بافت باارزش روستایی هم با هدف حفاظت، احیاء و مرمت بافت و کالبد واجد ارزش در رابطه با سکونت و تولید، حفاظت و احیای ارزش‌های فرهنگی، تاریخی، کالبدی – فضایی، معماری و منظر روستایی و معرفی این ارزش‌ها در سطوح ملی و فراملی بویژه در زمینه توسعه گردشگری، ارتقای کمی و کیفی عرصه های زیست و تولید روستایی و فراهم نمودن زمینه توسعه و عمران روستا با توجه به شرایط ، امکانات و محدودیت های موجود در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا شاملو عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح هادی روستای ” بایع کلا ” شهرستان نکا در شرق مازندران افزود: اجرای طرح بهسازی و احیای بافت با ارزش ، سبب جذب گردشگران، ماندگاری مردم در روستاها و تثبیت بناهای باارزش روستایی می شود.

وی با اعلام این که احیای بافت باارزش این روستاها از برنامه سوم شروع شد، گفت که همچنین تاکنون طرح هادی برای ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار با جمعیت بیش از ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اجرایی شده است.

شاملو افزود: تاکنون برای سه میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی هم سند با همکاری سازمان ثبت صادر شده است.

وی کارهای انجام شده از سوی بنیاد مسکن در مازندران را هم ارزشمند توصیف کرد و گفت که پارسال با یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ، ۵۰۰ طرح و پروژه در زمینه بهسازی، عمران و ایمن سازی روستا در مازندران اجرایی شد.

شاملو اعتبارات طرح هادی روستایی مازندران برای سال ۹۸ را حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش داریم تا تمامی این اعتبارت تامین و بموقع تخصیص یابد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.