پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کاهش ۶ میلیون هکتاری عرصه‌های کشاورزی

0

نقی ایروانی روز چهارشنبه در مراسم معارفه یگان حفاظت امور اراضی مازندران در ساری بیشترین میزان دست اندازی به زمین های کشاورزی را مربوط به شمال کشور و در میان این استان ها هم متعلق به مازندران دانست و افزود : به رغم برخوردهای جدی طی چند سال اخیر اما همچنان دست اندازی های زیادی به اراضی شمال کشور می شود و ادامه نیز دارد که باید فکر اساسی کنیم.

وی ماموریت سازمان امور اراضی در حفظ زمین را به دلیل نداشتن ساختار امنیتی و صد البته اعتبار ناکافی دانست و شکل گیری یگان حفاظت امور اراضی با محوریت ناجا را بهترین تصمیم دولت دوازدهم دانست و ادامه داد: امروز با آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی مازندران ، ۱۶ استان کشور به این یگان مجهز شدند.

مشاور رئیس سازمان امور اراضی کشور گشت های حفاظت کشاورزی را جوابگو ندانست و گفت که سازمان امور اراضی به تنهایی قادر به حفظ زمین نیست.

تشکیل یگان حفاظت مور اراضی از مهر ماه سال با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح و با هدف ساماندهی و قانونمندسازی فعالیت گشت های اراضی کشاورزی در دستور کار قرار گرفت و پیش از این هم در ۱۵ استان این یگان تشکیل شد. این یگان زیر نظر وزارت جهادکشاورزی و سازمان امور اراضی کشور فعالیت می کند.

ایرانی گفت که ماموریت سازمان امور اراضی به دلیل نداشتن ساختار و اعتبار در حفظ زمین نیاز به کمک و مشارکت همه دارد و شکل گیری یگان حفاظت امور اراضی تنها یکی از ضرورت هایی بود که محقق شده است.

وی توضیح داد: این که امروز دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده است که باید از نیروی انتظامی کمک گرفت و شکل گیری یگان حفاظت امور اراضی استان ها در دستور قرار گرفته است، همه باید همکاری کنیم.

ایروانی با اشاره به این که ۲۳ماموریت برای یگان حفاظت امور زمین  تعریف و ابلاغ  شده است، تصریح کرد:  امروز ناجا نماینده قانونی در امور اراضی دارد و یگان حفاظت اراضی در کشور در واقع به عنوان یک نهاد با ماموریت حاکمیتی فعالیت خود را از آخر سال گذشته شروع کرده و تاکنون برای آن ۳۵۰ دستگاه خودرو تجهیز و یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز نیرو به کارگیری شده است.

در مراسم آغاز به کار یگان حفاظت امور اراضی مازندران که ابراهیم حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور در آن حضور داشت، سرهنگ احمد ابراهیمی به عنوان فرماندهی این یگان معرفی شد و حکمش را دریافت کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.