پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اشعار ۸۰ شاعر مازندرانی مستند شد

0

مراسم رونمایی کتاب “اسکیجه ” عصر روز یکشنبه با حضور شاعران  محلی مازندران در سالن همایش اداره ارشاد شهرستان آمل برگزار شد و در این مراسم شاعرانی که اشعارشان در این کتاب گردآوری شده بود به شعرخوانی پرداختند.

کتاب اسکیجه ( هق هق در زبان فارسی) توسط مسعود بنی شیخ الاسلامی گردآوری و  با مقدمه رضا سالاریان در ۹۶ صفحه و در یک هزار نسخه چاپ شد.

شیخ الاسلامی گردآورنده این اشعار در مراسم رونمایی این کتاب به خبرنگار ایرنا گفت: این کتاب مجموعه ای از اشعار ۸۰شاعر مازندران از بهشهر تا رامسر است که به جز ۵ تن باقی شعرای این کتاب در قید حیات هستند.

وی افزود: اشعار گردآوری شده در قالب دو بیتی و رباعی هستند که شامل اشعاری در خصوص طبیعت مازندران ، زندگی روستایی و اشعار عاشقانه است و معنای فارسی این اشعار نیز در این کتاب آورده شده است.

این شاعر مازنی اسکیجه را بغض بعد از گریه معنا کرد و گفت :  این کتاب، زبان بغض ناگفته نسل های پیشین مازندران است که با نسل های امروزی فاصله زیادی دارد.

شیخ الاسلامی اشعار این مجموعه را تلنگری دانست برای احیای زبان مازنی که رو به افول و نابودی است.

گفتنی است که “تشنا وارش” نام کتاب دیگری از گرداورنده این اثر است که چندی پیش در سه جلد  و با گزیده ای از اشعار مازنی به چاپ رسید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.