پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساماندهی مفاد آموزشی و تنوع مدارس ضروری است

0

حسین حسن نژاد روز پنجشنبه در نشست هم اندیشی فرهنگیان و مجمع خیرین مدرسه ساز و نخبگان مازندران با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن شهید باهنر نوشهر، افزود: آموزش و پرورش اثرگذاری ویژه ای بر خانواده و جامعه دارد و آینده و افراد یک جامعه را می سازد به نحوی که وضعیت حاکم بر جامعه امروز نتیجه تعلیم و تربیت سال های گذشته است.

وی ادامه داد: پرورش شهروندان مسئول، متفکر و با هوش که موجب پیشرفت کشور می شود در گرو بازگرداندن جایگاه معلمان و رفع مشکلات نظام آموزشی است.

حسن نژاد با اشاره به حمایت های مالی خیرین در حوزه آموزش و پرورش گفت: نگاه درست خیرین به آموزش و پرورش بیشتر از حمایت مالی آنها در توسعه آموزش و پرورش نقش آفرین است.

وی افزود: امروز ما نیازمند تغییر نگاه به امور معلمان و مسایل آموزش و پرورش هستیم تا به تبع آن شاهد تحولات بنیادی و سازنده در جامعه و کشور باشیم.

حفظ و نگهداری مدارس ضروری است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری مدارس، گفت:  آموزش و پرورش به جای ساخت مدارس بیش از هر چیز نیازمند افزودن مدیریت نگهداری مدارس به صورت کارشناسی در قالب سازمان تجهیز و نوسازی مدارس است.

فرهاد شهسوارانی افزود: هم اکنون با مدیریت مناسب نگهداری مدارس، دانش آموزانی در دنیا در مدارسی با قدمت های حتی بیش از یک هزار سال در حال تحصیل هستند ولی در ایران ما حتی ۱۰ مدرسه بالای ۵۰ سال نداریم.

وی همچنین خواستار داشتن برنامه مناسب همراه با اطلاعات دقیق برای مشخص شدن نیازهای آموزش و پرورش استان شد تا خیرین بهتر بتوانند در جهت حمایت از آموزش و پرورش و دانش اموزان گام بردارند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز مازندران با اشاره به جوابگو نبودن آموزش چند دهه اخیر در کاهش مشکلات و معضلات جامعه گفت: امروز دانش آموزان بیش از هر زمان نیازمند کسب مهارت های زندگی هستند و باید آموزش و پرورش در این راستا گام های مهمی بردارد.

اموزش پرورش به دنبال تربیت نیروی ماهر و مبتکر است

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش مازندران در جهت تربیت نیروی انسانی فعال، متعهد و ماهر و مبتکر گام بر می دارد و یک نهاد فعال فرهنگی در حوزه فرهنگی و آموزشی می باشد. 

عسکری نیکزاد افزود: آموزش و پرورش با آموزش منسجم و عادلانه و با استناد به سند تحول مشغول تربیت شهروندانی تحلیگر و فعال است.

وی ادامه داد: در این راستا نیازمند تربیت نیروهایی تحلیل گر و توانمند است و این نهاد همچنین حرکت به سوی توسعه مدارس دولتی برای کاهش گسل های آموزشی، تربیتی و فرهنگی در جامعه را در دستور کار قرار دارد.

این مسئول بر ضرورت پررنگ تر کردن نقش خانواده و جامعه در آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: تجربه والدین می تواند نقش مهمی در دانش مدارس و تحقق مدارس پویا و کار آمد داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران افزود: یکی از مشکلات امروز اموزش و پرورش کمبود منابع مالی برای توانمند سازی نیروها و به کارگیری انان در جهت تربیت دانش اموزان است.

وی خواستار تدوین هر چه زودتر جامع برنامه ریزی انسانی و رتبه بندی معلمان برای حفظ جایگاه آموزش و پرورش و معلمان شد.

وزیر آموزش و پرورش روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه خود به مازندران علاوه بر افتتاح ۱۱ پروژه آموزشی و ورزشی  شامل افتتاح اموزش و پرورش بخش مرزن آباد ، ۶۵ کلاس درس با زیر بنای ۹ هزار و  ۱۵۰ متر مربع و با هزینه ۱۶ میلیارد تومان در شهرهای نوشهر ، چالوس و کلاردشت با نشستی هم با مسئولان و کارکنان اموزش و پرورش این شهرها برگزار کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.