پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی در مازندران

0

ایسنا/مازندرانفرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی که با ترفند برنده شدن در برنامه رادیو جوان از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا استان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی، موضوع در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام تحقیقات از مال باخته و اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مشخص شد، فردی ناشناس ضمن تماس با مال باخته با ترفند برنده شدنش در برنامه رادیو جوان، وی را به پای دستگاه خودپرداز کشانده و با فعال کردن رمز دوم حساب بانکی اش بیش از 500 میلیون ریال از حسابش سرقت کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان اینکه این شگرد از شگردهای متداول و شایع در کلاهبرداری های اینترنتی است، افزود: اقدامات فنی و اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت .

میرفیضی از شناسایی یکی از متهمان در مرکز استان البرز خبر داد و گفت: در بررسی های علمی پلیس زنی معتاد که مبلغ کلاهبرداری شده به حسابش واریز شد، شناسایی و دستگیر شد و در تحقیقات انجام شده به همکاری با اعضای یک باند کلاهبرداری اینترنتی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم دیگر این پرونده اهل شهرستان فردیس استان البرز خبر داد و تصریح کرد: متهم ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از ابتدای سال 96 در پی آشنایی با فردی در زندان رجایی شهر کرج با سوء استفاده از معتادان کارتن خواب مبالغ کلاهبرداری شده را به حساب آنان واریز و با خرید اجناس و فروش آن اقدام به نقد کردنش می کردند.

میرفیضی از شناسایی متهم اصلی این پرونده در زندان رجایی شهر خبر داد و گفت: اعضای این باند تاکنون بیش از یک میلیارد ریال از حساب شهروندان در استان های مختلف کشور به ویژه 200 شهروند در استان های تهران بزرگ و فارس کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است .

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.