پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چرا جاده “شوب‌کلا”ی بندپی بابل مسدود شد؟

0

جاده شوب‌کلای بندپی بابل طی یک سال اخیر به دلیل تعریض محور به پیمانکاران مربوطه سپرده شد تا عملیات اجرایی آن انجام شود اما توقف‌های کوتاه مدت در اجرای این پروژه منجر به بروز حوادثی از جمله تصادفات و مرگ شده است که در نهایت موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، جمعه ۳ آبان ماه ۹۸ تصادف خودروی پراید در این محور منجر به فوت سرنشین جوان ۲۷ ساله آن شد و مردم منطقه از روز قبل اقدام به بستن جاده کردند و تاکنون وعده‌های مسئولین در بازگشایی جاده تاثیرگذار نبود و باعث بروز ترافیک سنگینی در این محور شده است.

ترافیک محور بندپی بابل سنگین است

علیرضا قدمی رییس پلیس راه مازندران در گفت‌وگو با  ایسنا، در مورد مسدود شدن جاده بندپی بابل توسط مردم، اظهار کرد:‌ از سال گذشته اجرای عملیاتی تعریض جاده بندپی در دستور کار قرار گرفت و در حال حاضر ترافیک در این محور به دلیل مسدود شدن عامل مردمی سنگین است.

وی تصریح کرد: اعتراضات مردم به دلیل تصادف روز جمعه بوده است که راهداری باید عملیات جدی‌تری را در جهت تسریع در اجرای پروژه به کار گیرد.

مکان تصادف روز جمعه ارتباطی به تعریض محور ندارد

عباسعلی نجفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران نیز در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: مردم تحت تاثیر تصادف روز جمعه اقدام به بستن این جاده کردند اما مکان تصادف ارتباطی به تعریض محور ندارد.

 وی افزود: این راه فرعی است و اختلاف سطح جاده در سال گذشته مرتفع شده است و علت این تصادف نیز خارج شدن خودرو از مسیر اصلی و رخ به رخ شدن دو خودرو بوده که منجر به فوت یک‌ نفر شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران تصریح کرد: قرارداد این جاده به‌صورت مشخص با پیمانکاربسته شد و زمان آغاز و پایان این پروژه نیز معین است.

نجفی یادآور شد: در حال حاضر پیشرفت ۸۰ درصدی در اجرای عملیات تعریض محور را شاهد هستیم اما مردم به زمان اجرای پروژه معترض هستند در حالی‌که خواستار تعریض محور نیز می‌باشند.

کمبود بودجه و مطالبات پیمانکار موجب وقفه در زمان اجرای طرح شد

یاسر ابراهیمی رییس اداره راهداری و حمل و نقل بابل نیز در گفت‌وگو با اظهار تاسف از حادثه شب گذشته اظهار کرد: این پروژه از سال گذشته آغاز شد و مدت زمان اجرایی آن دو سال بوده و پیشرفت خوبی نیز دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمبود بودجه و مطالبات پیمانکار و همچنین اختلاف نظراتی که با اداره کل و ناظر پروژه در اجرای آن وجود داشت، موجبات وقفه در اجرای طرح را فراهم کرد اما در سطح ملی و استانی  بودجه لازم برای پیمانکار دیده شد ومشکلات نیز مرتفع شده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل بابل تصریح کرد: اجرای این محور که در سال گذشته آغاز شده بود، مشکل اختلاف سطح جاده داشت که چندی پیش این مشکل مرتفع شد و در حال حاضر آسفالت محور مانده است.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم با بستن جاده در این مورد احساسی عمل کردند، افزود: پیمانکار این پروژه در حال انجام فعالیت بوده و با مسدود شدن جاده این روند اجرایی نیز به تعویق افتاده است.

وی گفت:  تمامی محورها در جهان چهار بانده است اما این جاده تنها لاین برگشت آن دو طرفه بوده و تعریض آن خواست مردم منطقه بود که اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل بابل با اشاره به اینکه در حال حاضر بخشی از جاده تعریض آن انجام شده است اما بسته شدن توسط مردم ربطی به وضعیت فعلی جاده و تصادفات اتفاق افتاده ندارد، بیان کرد: علت تصادف ورود خودروی دیگر به لاین مخالف از روبرو بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه اجرای عملیاتی پروژه هیچ توقفی نداشته است، گفت:۴۰ سال این  جاده به همین صورت باقی مانده بود و  با خواست مردم، هماهنگی نمایندگان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران این تعریض در حال انجام است.

وی اظهار کرد: علائم رانندگی، هشدارها و رامبل‌های طولی جداکننده جاده‌ای در وسط و کنار جاده وجود دارد تا پس از اتمام پروژه گاردریل نصب شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل بابل در پاسخ به اینکه اعتراضات مردم به دلیل توقف پروژه‌های اجرایی بود، تصریح کرد: توقف این پروژه یک ماهه بود آن هم به دلیل آزمایشاتی که بر سطح جاده برای کیفیت آسفالت باید انجام شود، صورت گرفت.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: طول این پروژه ۴ کیلومتر بوده که پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.