پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آموزش آداب گردشگرپذیری به دهیاران مازندران آغاز شد

0

مهران حسنی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این طرح پس از پیمایش جغرافیای گردشگری استان از سوی استانداری و اداره کل میراث فرهنگی و شناسایی ۱۶۰ روستای مسیر و مقصد گردشگری در استان به مرحله اجرا درآمد.

وی توضیح داد : البته اجرای طرح ابتدا از شهرستان تنکابن و رامسر آغاز شد و در روزهای آینده در تمامی مناطق استان اجرایی می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با اعلام این که آموزش دهیاران توسط چهره های علمی حوزه جهانگردی و گردشگری انجام می شود، گفت : دهیاران برای آموزش و حضور در کلاس های گردشگری نیازی به مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی ندارند و حضور در ادارات شهرستانی این کلاس های آموزشی برایشان برگزار می شود. 

حسنی افزود: در این دوره های آموزشی موضوعاتی چون شناخت صنعت گردشگری ، الگوهای رفتاری با گردشگران ، الگوهای ارتباطی گردشگر با طبیعت، مدیریت جامعه محلی برای پذیرش گردشگران و همچنین ایجاد فضای مسئولیت پذیری برای گردشگر و جامعه محلی به دهیاران آموزش داده می شود.

وی با اعلام این که اولویت آموزش در مرحله نخست برای دهیارانی است که روستاهایشان در مسیر گردشگری است یا اقامتگاه بومگردی دارد ، گفت : درخواست ما از تمامی دهیاران ۱۶۰ روستای انتخاب شده این است که حتما در این طرح شرکت کنند ، زیرا آموزش تنها راه توسعه مثبت و موثر روستاها و تعمیق اقتصاد گردشگری در محیط روستایی مازندران است. 

استان مازندران سالانه میزبان حدود ۳۰ میلیون نفر گردشگر است که ۲۰ تا ۳۰ درصد از این تعداد در روستاها اقامت می کنند. 

همچنین مازندران ۲ هزا رو ۹۰۰ روستا و آبادی دارد که بیش از ۷۰ درصد آن در مناطق جنگلی، کوهپایه و ییلاقی است و دارای جاذبه های گردشگری متنوع و بی نظیر هستند. 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.