پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در بین ۱۳۰ هزار کودک مازندرانی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، طرح پیشگیری از تنبلی چشم امروز (چهارشنبه) با حضور مدیر کل بهزیستی مازندران با اجرای آزمایش چشمان کودکان به صورت پایلوت در حاشیه مهد کودک سعادت نکا شروع شد.

جمال باقری مدیر کل بهزیستی مازندران در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: این طرح از امروز چهارشنبه اول آبان ماه آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد.

وی اضافه کرد: هزینه این طرح با معاینه اولیه با صفحه اختلالات بینایی ۲,۵۰۰ تومان و با دستگاه ۵ هزار تومان است که برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی امداد و بهزیستی و حاشیه مهدها رایگان است.

باقری تعداد حاشیه مهدهای استان مازندران را ۳۳ حاشیه مهد عنوان کرد که در مناطق حاشیه ای دائر است.

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت: در صورتی که کودکان دارای مشکل چشمی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و حاشیه مهدها باشند؛ خدمات به صورت رایگان تا مراجعه به پزشک و درمان انجام می شود.

وی ادامه داد: هر خانواده فقط با پرداخت ۴۰ هزار ریال می تواند کودک خود را مورد آزمایش تنبلی چشم قرار بدهد.

باقری افزود: در سال گذشته، حدود ۱۶۰۰ نفر به چشم پزشک معرفی شدند که یک هزار و ۲۲۰ نفر از کودکان ۳ تا ۶ سال مازندرانی دچار تنبلی چشم بودند.

وی با تاکید بر اهمیت معاینه تنبلی چشم در کودکان گفت: تنبلی چشم به گونه ای است که اگر در بین کودکان ۳ تا ۶ سال تشخیص داده شود؛ قابل درمان است.

مدیر کل بهزیستی مازندران افزود: سال گذشته ۷۵ درصد کودکان سه تا شش سال مازندران شناسایی و تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

باقری تصریح کرد: این طرح تا پایان آذرماه در مهد کودک ها انجام می شود و خانواده های مابقی کودکان که موفق به انجام معاینه چشم در این مدت نشدند، می توانند به صورت جداگانه و خارج از طرح با مراجعه به پزشکان متخصص چشم، فرزندان خود را تحت پوشش قرار دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.