پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون استاندار خواستار نقش آفرینی سرمایه‌های خرد در توسعه مازندران شد

0

مهدی رازجویان روز پنجشنبه در آئین افتتاح طرح هادی روستای ” کچلده ” بخش چمستان شهرستان نور با تاکید بر این که سرمایه گذاران خرد می توانند نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی و تولید ایفا کنند ، گفت : با توجه به ظرفیت های گردشگری استان، جذب سرمایه گذاری در بخش بوم گردی و رفع موانع آن می تواند علاوه بر اشتغالزایی و ایجاد شغل های متعدد، ارتقای و شکوفایی مازندران را نیز به همراه داشته باشد.

وی افزود : اجرای طرح های هادی در روستاهای منطقه خصوصا در مناطقی که امکان حضور گردشگران بیشتر است می تواند با فروش کالاهای تولیدی روستائیان و در نتیجه به افزایش درامد خانواده ها کمک کند.

معاون استاندار مازندران همچنین بر ضرورت تعامل همدلی و همراهی دستگاهها، مسئولان و مردم برای اجرای پروژه ها و آبادانی استان تاکید کرد و اظهار داشت: نمونه بارز این همدلی و همراهی در سیل اخیر موجب رفع مشکلات در کمترین زمان شد.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نور نیز در این مراسم گفت: طرح هادی روستا کچلده با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و به صورت مشارکتی اجرا شده است که ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از اعتبار ملی و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از سوی دهیاری روستا تامین شد.

رضا کاظمی افزود: این پروژه که از ۲ ماه پیش آغاز شده بود شامل آسفالت راه به طول یک کیلومتر و ۱۰۰ متر، جدول به طول ۲ هزار و ۲۰۰ متر است و با جدیت و پی گیری در کمترین زمان تا پیش از آغاز فصل بارش دراین منطقه به اتمام رسید.

وی گفت : از سال ۹۶ تاکنون با اجرای طرح هادی در ۴۳ روستای این شهرستان، ۲۳ کیلومتر از راههای داخل این روستاها آسفالت شده است.

این مسئول افزود : طرح هادی روستایی یکی از طرح های مهم بنیاد مسکن در راستای توسعه و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان است.

روستای کچلده با بیش از ۲۰۰ خانوار و جمعیت ۸۰۰ نفری در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر چمستان قرار دارد.

شهرستان ۱۲۱ هزار نفری نور دارای ۱۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.