پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

چشم‌انتظاری مردم روستاهای چهاردانگه و دودانگه برای گازرسانی

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از بلاغ، در حالی به روزهای سرد سال نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم که هنوز بسیاری از اهالی روستاهای بخش دودانگه و چهاردانگه ساری علیرغم سرمای شدید این مناطق در فصل زمستان،  از نعمت گاز بهره‌مند نشده‌اند.

چشم‌انتظاری سال گذشته خیلی از این خانوارها، بی نتیجه مانده بود و اکنون طی سال‌جاری، منتظرند تا گاز قبل سرما، به خانه‌هاشان برسد.

پایان گازرسانی به دودانگه تا 45 روز دیگر

محمدعلی ذلیکانی بخشدار دودانگه  در این باره به خبرنگار ما گفت: کار انجام خط انتقال گاز به طور 100 درصد به اتمام رسیده است.

وی افزود: در ادامه، نصب علمک و گرفتن کنتور از سوی متقاضیان از اقدامات باقیمانده است که گرفتن کنتور به خود افراد بر می‌گردد که چه میزان پیگیری کنند.

بخشدار دودانگه خاطرنشان کرد: هم اکنون، چند اکیپ در تعدادی از روستاهای بندرج و بنافت مشغول نصب علمک هستند و مابقی روستاها نیز به نوبت انجام خواهد شد.

ذلیکانی تصریح کرد: با نشستی که با شوراها و دهیاری‌ها انجام دادیم امیدواریم تا یک‌ماه و نیم آینده، تمامی 58 روستای بخش دودانگه ساری از نعمت گاز برخوردار شوند.

اما آن سوی ماجرا، چهاردانگه وسیع با نزدیک به 100 روستا، جاده‌های کوهستانی و تعارضات گسترده اداره گاز با ادارات گوناگون و افراد بومی قرار دارد که جدا از جمعیت چند برابری اهالی بومی چشم انتظار رسیدن گاز، سرمای طاقت فرسایی نیز در ماه‌های پایانی سال بر این منطقه حاکم است.

امیدواریم تا دهه فجر کار گازرسانی به مرحله افتتاح برسد
 

مرتضی جعفری بخشدار چهاردانگه ساری در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای چهاردانگه ساری می‌گوید: تاکنون از 97 روستای این بخش، 50 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

وی افزود: کار گازرسانی در بخش چهاردانگه به دلیل موقعیت جغرافیایی و وجود تعارضات فراوان اداری، کمی سخت و گاه ناچار به کندی پیش رفت؛ اما در حال انجام است.

بخشدار چهاردانگه ساری عنوان کرد: کار خط انتقال در 30 روستای این بخش باقیمانده است و هم اکنون 5 تا 6 اکیپ علیرغم شرایط جوی حال حاضر، مشغول کار هستند.

جعفری تصریح کرد: پیش بینی می‌کنیم اگر شرایط جوی خوب باشد، کار گازرسانی به روستاهای چهاردانگه نیز در دهه فجر امسال به افتتاح برسد.

وی یادآور شد: خوشبختانه معضل تعارضات اداری و همچنین اهالی بومی حل شده است و تنها سد راه در تکمیل پروژه، شرایط جوی است که اگر مساعد باشد، کار گازرسانی در موعد مقرر به اتمام خواهد رسید.

به هر حال، هر چند گاز به خیلی از روستاهای این دو بخش رسیده است و مابقی هم به اظهار مسئولان متولی در حال انجام است، اما در حیث مجموع، اما و اگرهای فراوانی در انجام پروژه گازرسانی به این مناطق به وجود آمد که موجب شد، گاز دیر به خانه خیلی‌ها برسد!

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.