پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۵۵ مددجوی کمیته امداد در چهاردانگه

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خشایار آروند رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کیاسر با اشاره به ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به ۵۵ مددجوی در بخش چهاردانگه، گفت: این آموزش‌ها در بخش صنایع دستی و تراش سنگ‌های زینتی بوده است.

او با بیان اینکه بیشترین افراد بهره‌مند شده از این آموزش‌ها دختران بازمانده از تحصیل و زنان سرپرست خانوار بوده اند، افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به منظور ارتقای سطح آگاهی‌های علمی و مهارتی مددجویان برگزار می‌شود.

رئیس کمیته امداد کیاسر به برگزاری دوره آموزشی تراش سنگ‌های زینتی برای ۵۵ مددجو اشاره و گفت: این آموزش‌ها با هدف مهارت آموزی در زمینه تراش سنگ فیروزه و اجرای طرح اشتغال با حمایت راهبر شغلی ارائه شده است به نحوی که از ماه اول آغاز به کار، درآمدزایی قابل قبولی کسب خواهد شد.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان گفت:این تسهیلات به ۲۵ نفراز مددجویان زیر پوشش در این منطقه به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کیاسر افزود: این تسهیلات در زمینه‌های دامداری، کشاورزی و خدماتی از طریق بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک به مددجویان پرداخت شد و همچنین ۶۳ نفر نیز برای اجرای طرح اشتغال به بانک‌های عامل معرفی شده و مراحل دریافت وام را سپری می‌کنند.

اوگفت: ۳ هزار و ۹۷۲ نفر در قالب مددجویان عادی، تبصره ۱۴ و چند خدمتی، در چهاردانگه زیر پوشش کمیته امداد قرار دارند و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.