پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف 15 تن چوب جنگلي قاچاق در ساری

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ “سید جعفر ساداتی” با اعلام اين خبر افزود: به منظور مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز این پلیس قرار گرفت.

سرپرست پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق این پلیس موفق به شناسایی یک قاچاقچی محصولات جنگلی در شهرستان ساری شدند .

وی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهم را در حین انتقال چوب قاچاق با یک خودروی کامیون در یکی از خیابان های ساری دستگیر و در بازرسیخودروی مورد نظر 15 تن چوب قاچاق از نوع توسکا کشف کردند .

سرهنگ ساداتی، ارزش چوب های قاچاق کشف شده را بالغ بر 150 میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرپرست پلیس آگاهی استان مازندران با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از مردم و شهروندان، خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و فراورده های جنگلی که میراث گذشتگان برای استفاده بهینه از آن و حق نسل آینده است مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

همچنین در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی کلانتری 11 حين گشت زني در حوزه استحفاظي به يک دستگاه وانت نیسان حامل چوب بود مشکوک شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، افزود: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن 3 تن چوب جنگلی که متهم آن را به صورت غير قانوني از جنگل هاي اطراف برداشت کرده بود کشف کردند.

وی تصریح کرد: ماموران راننده خودرو را دستگیر و محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل دادند .

سرهنگ صفرپور خاطر نشان کرد: متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

فرماندهی انتظامی شهرستان ساری در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.