پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

آواره شدن 40 خانوار با وقوع دوباره سیل در نوشهر

0

در مهرماه سال گذشته، بارش ۲۵۰ میلیمتری باران در شهرهای رامسر، نوشهر و چالوس در مدت کوتاهی به سیلاب تبدیل شد و خسارت‌های فراوانی به بار آورد.

در شهرستان نوشهر علاوه بر خسارات در دو روستای بخش کجور و ۲۲ روستای بخش مرکزی، موجب تخریب پل کمربندی بر روی رودخانه ماشلک و در نتیجه فوت راننده کامیون شد. از زمان سیل مهرماه ۹۷  تاکنون یکسال می‌گذرد اما هنوز در بسیاری از مناطق سیل‌زده غرب مازندران خسارات سیل جبران نشده و پیامدهای آن پابرجاست.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، بارندگی شب گذشته و امروز نیز موجب آب‌گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها در حوزه شهر و تعدادی از روستاهای بخش مرکزی نوشهر از جمله روستای مزگا شده است.

سیلاب و طغیان رودخانه در روستای مزگا بخش مرکزی نوشهر تقریبا قصه پر غصه دیرینه است که نه کسی را خواب می‌برد نه درس عبرتی برای متجاوزین به حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها در این روستای گردشگری می‌شود.

تجاوز به انهار کشاورزی در روستای مزگا در تصرف ویلاداران خود عاملی شده تا آب‌گرفتگی در معابر روستا همچنان در مزگا باقی بماند.

رودخانه روستای مزگا دچار طغیان شد

رستم سیاسرانی بخشدار مرکزی نوشهر در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت این روستا و روستاهای دیگر بخش مرکزی که دچار آب‌گرفتگی شدند، گفت: در ساعات اولیه صبح امروز به اتفاق صفرنژاد فرماندار نوشهر و با اعضای ستاد مدیریت بحران در تعدادی از روستاها حضور یافتیم تا از نزدیک در جریان وضعیت سیل قرار گیریم.

وی با بیان اینکه رودخانه روستای مزگا دچار طغیان شده بود، افزود: این طغیان باعث آب‌گرفتی شدید معابر و کوچه‌های این روستا شد و حتی آب به داخل ۴۰ واحد مسکونی نفوذ کرد که البته آنقدر شدید نبود.

بخشدار مرکزی نوشهر تصریح کرد: با حضور در این روستا دستورات میدانی برای رفع مشکل سیل زدگان داده شد.

سیاسرانی با اشاره به اینکه در حال حاضر با قطع بارندگی، آب معابر فروکش کرده و مشکل خاصی گزارش نشده است، ادامه داد: هنوز از میزان دقیق خسارات گزارشی در دست نیست و باید برآورد شود.

۹۶ میلی‌متر در نوشهر باران بارید

رضا گلپور رئیس اداره هواشناسی نوشهر نیز گفت: از ساعت ۲۰ دیشب تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز حدود ۹۶ میلی‌متر در نوشهر باران باریده است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.