پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

معاون رییس جمهوری از کارگاه تولید صنایع دستی بانوان مازندران بازدید کرد

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار با حضور در کارگاه و مرکز آموزش نقشینه از نزدیک با کار و تولید بانوان صنعتگر مازندران آشنا شد.

این مجموعه صنایع دستی به همت و تلاش جمعی از زنان سرپرست خانوار مازندران در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد.

به گفته معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران حدود ۹ هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در مازندران فعالیت می‌کنند.

حسین ایزدی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: دو سوم این هنرمندان را زنان تشکیل می دهند و برای حمایت ویژه  از بانوان هنرمند که سرپرست خانوار نیز هستند کمک های ویژه در نظر گرفته شد.

معاون صنایع دستی مازندران پرداخت تسهیلات از سوی بهزیستی و میراث فرهنگی از جمله این حمایت های ویژه ذکر کرد و گفت : هریک از این دو اداره کل ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پایین به این هنرمندان پرداخت می کنند.

 کارگاه و آموزشگاه صنایع دستی نقشینه  ساری در حال حاضر ۲۰ هنرجو در رشته های مختلف صنایع دستی از جمله سفال، منبت ، طراحی و دیگر صنایع چوبی دارد .

فاطمه عبداللهی مدیر این اموزشگاه گفت: ماهانه با تولید ۱۰ تا ۱۵ مترمربع انواع کار سفال ۸۰ میلیون ریال درآمدزایی می شود که با کسر هزینه تولید حدود ۳۰ میلیون ریال دستمزد شاغلان در این مجموعه است.

وی افزود : حدود ۷ زن سرپرست خانوار در این مجموعه به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

معصومه ابتکار ، معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده در برنامه سفر به مازندران ضمن حضور در جلسات شورای برنامه ریزی و زنان کارآفرین استان از شرکت های دانش بنیان و مجموعه صنایع دستی بانوان بازدید کرد.

۲۰۹۶/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.