پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

ساماندهی 690 دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران مازندرانی اربعین

0

عباسعلی نجفی روز پنجشنبه با حضور در دفتر ایرنا در ساری و گفت و گو با خبرنگاران این رسانه افزود: این تعداد اتوبوس کار جا به جایی زائران مازندرانی را از مرز مهران به همدان و از همدان به داخل استان انجام می دهند.

وی توضیح داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده زایران مازندرانی با ۱۵۰ دستگاه اتوبوس از مرز مهران به همدان منتقل شده و سپس با ۵۴۰ دستگاه اتوبوس دیگر به استان عزیمت می کنند.

نجفی دوره زمانی جا به جایی زائران با این اتوبوس ها را ۲۴ تا ۲۹ مهر ماه اعلام کرد و گفت : برنامه ریزی به گونه ای انجام شد که زائران برای بازگشت دچار مشکل نشوند.

مدیرکل راهداری مازندران توضیح داد : حمل و نقل و راهداری مازندران برای هماهنگی بازگشت زائران استان از ۱۷ مهر ماه نیروهای خود را مرز مهران و پسکرانه در نظر گرفته شده در همدان مستقر کرده است و این افراد تمام هماهنگی ها را برای جا به جایی زایران در رفت و برگشت انجام خواهند داد.

نجفی افزود: زائران مازندرانی در صورت بروز هر گونه مشکل حمل و نقلی در رفت و برگشت می توانند به نیروهای حمل و نقل و راهداری استان مستقر در مرز مهران و پسکرانه همدان و همچنین ترمینال های داخلی استانی مراجعه کنند.

وی با اعلام این که نیروهای راهداری تا سوم آبان در مهران و همدان مستقر خواهند بود ، گفت : در همدان مکانی نیز برای استراحت موقت زائران تا سوار شدن به اتوبوس برای بازگشت به استان با امکانات لازم در نظر گرفته شده است.

عزیمت ۲۳ هزار زائر با اتوبوس 

مدیرکل حمل و نقل و راهداری مازندران همچنین گفت که تا پایان روز چهارشنبه ۱۷ مهر ماه نیز حدود ۲۳ هزار زائر مازندرانی با اتوبوس برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی این استان را ترک کردند.

وی افزود: پیش بینی راهداری و ستاد اربعین عزیمت حدود ۴۰ درصد از زائران استان به مرز با اتوبوس است و برنامه ریزی ها هم بر همین اساس صورت گرفته است.

نجفی به استناد به آمار ستاد اربعین که تعداد زائران ثبت نام شده مازندران در سامانه سماح را حدود ۱۰۵ هزار نفر اعلام کرد ، گفت : در سال جاری برای جلوگیری از ازدحام زایران در مرز ، سازمان حمل و نقل راهداری کشور پسکرانه هایی را برای رفت و برگشت ایجاد کرد و پسکرانه مازندران هم به همراه چند استان دیگر همدان تعیین شده است.

مدیرکل حمل و نقل و راهداری مازندران همچنین با اعلم این که در سال جاری نرخ کرایه اتوبوس برای زائران اربعین حسینی نسبت به سال قبل افزایشی قابل توجهی نداشت ، اظهار داشت:  زائرانی که با تخلف در این زمینه مواجه می شوند می توانند موضوع را به حمل و نقل و راهداری گزارش کنند و مطمئن باشند دکه بشدت با متخلفان اعم از راننده یا شرکت مسافرتی برخورد خواهد شد.

وی توضیح داد : افرادی که با اینگونه تخلف مواجه می شوند،  حتما مستندات خود را به صورت مکتوب در اختیار حمل و نقل و راهداری استان و یا دفتر نمایندگی این اداره کل در ترمینال قرار دهند و مطمئن باشند با بررسی موضوع در صورتی که تخلف صحت داشته باشد برخورد خواهد شد.

براساس آخرین آمار بیش از ۲ میلیون زایر ایرانی برای شرکت در آیین پیاده روی اربعین حسینی ثبت نام کردند که بیشترین متقاضی مربوط به استان تهران و پس از آن خوزستان است.

سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور داشتند و به کربلای معلی مشرف شدند. امسال پیش بینی اولیه ۷۰ هزار نفر بود که این رقم دستکم ۱۰ روز پیش محقق شد و اکنون آمار ثبت نامی ها تا ۱۰۵ هزار نفر گزارش شده است.

   ۶۹۸۲/۱۶۵۴

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.