پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۱۰۱هزار مازندرانی زایر اربعین حسینی شدند

0

این تعداد ثبت نام برای حضور در پیاده روی اربعین کربلا تقریبا دو برابر سال گذشته و ۳۰ درصد بیشتر از پیش بینی مسئولان استان است.

حبیب الله ساداتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به اینکه تاکید ما حضور گروهی در پیاده روی اربعین بود، تا کنون ۵۸ هزار و ۵۵۰ نفر برای سفر گروهی ثبت نام کردند.

وی لازمه حضور در پیاده روی اربعین را ثبت نام در سامانه ” سماح ” اعلام کرد و افزود: ثبت نام در سامانه سماح و دریافت کارت شناسایی همانند گذرنامه، برای حضور در پیاده‌روی اربعین الزامی است. 

زائران می‌توانند با تلفن همراه(موبایل) و رایانه خانگی وارد این سامانه به نشانی اینترنتی  http://www.samah.haj.ir شده و اقدام به ثبت نام و دریافت کارت شناسایی شوند.

هزینه ثبت نام در سامانه سماح ۲۲ هزار تومان است که شامل بیمه و هزینه خدمات هلال احمر در کشور عراق می‌شود و چنانچه زائران جهت ثبت نام به دفاتر زیارتی مراجعه نمایند مبلغ سه هزار تومان به عنوان دستمزد بابت ثبت نام و ارایه رسید چاپی بر هزینه خدمات درمانی و بیمه‌ای اضافه و در مجموع مبلغ ۲۵ هزار تومان اخذ خواهد شد.

همچنین حج و زیارت پیش از این تاکید کرد که حتما متقاضیان هنگام ثبت نام در سامانه پیاده‌روی اربعین نوع وسیله نقلیه سفری خود تا مرز را مشخص کنند ، زیرا تخصیص تعداد وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و قطار به هر استان به آمار کسب شده از سامانه بستگی دارد. 

بر اساس توصیه حج و زیارت مازندران با توجه به اینکه از هم‌اکنون زائران می توانند عازم سفر زیارتی کربلا شوند بهتر است که مسافران اربعین سفر خود را به روزهای پایانی موول نکنند. 

 سال گذشته ۵۱ هزار مازندرانی در پیاده‌روی اربعین اباعبدالله‌الحسین (ع) حضور داشتند و به کربلای معلی مشرف شدند. 

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.