پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شنای پاییزی در دریای مازندران قربانی گرفت

0

رئیس کمیته نجات غریق طرح سالم‌سازی دریا در مازندران روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این مرد جوان اهل شهر مشهد مقدس بود که عازم پیاده روی اربعین به کربلا بود. 

نقی کریمیان ادامه داد: با وجود توفانی بودن دریا و برافراشته بودن پرچم های شنا ممنوع ، متاسفانه این جوان برای شنا به دریا زد و به دلیل خروشان بودن امواج هنوز جسد  یافت نشده است. 

وی افزود: با مرگ این مرد جوان تعداد غریق شدگان خارج از طرح دریای مازندران که ۳۱ شهریور پایان یافت به هفت نفر رسیده است. 

رئیس کمیته نجات غریق طرح سالم‌سازی دریا در مازندران با اشاره به مرگ ۳۱ نفر در طرح سالم سازی دریا در تابستان امسال  افزود: بیشترین تعداد غرق شدگی مربوط به بومیان مازندران و سپس استان تهران بود. 

کریمیان همچنین از کاهش ۲۰ درصدی غرق شدگان طرح دریا امسال مازندران نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: متاسفانه مازندران امسال بیشترین غرق شدگان را در سواحل داشت. 

وی اظهار داشت: بیشترین علت غرق شدگی در دریای خزر امواج شکننده هستند که منجر به پایین کشیدن شناگر می شوند. 

رئیس کمیته نجات غریق نجات مازندران با اشاره به اینکه اصلی ترین علت غرق شدگی در مواجه شدن با امواج شکننده ترس است ، افزود: فقط کافی است که شناگر از ترس خود بکاهد و بر روی آب شناور شود ، بدون اینکه هیچ شنایی انجام دهد. 

به گفته کریمیان فقدان آگاهی از این موضوع و همچنین عمومیت این تصور که شرایط امواج دریای خزر همانند دیگر دریاچه ها و یا دریاهاست منجر به مرگ افراد می شود.

/۱۸۹۹/۹۹۱۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.