پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲۰ درصد راکبان موتورسیکلت در مازندران اصلا قانونمند نیستند

0

سرهنگ مهدی باقری روز دوشنبه در حاشیه برگزاری مانور شهری موتورسواران قانونمند در ساری به خبرنگار ایرنا افزود: به همین دلیل  ۲۰ درصد از فوت شدگان ناشی از تصادفات استان در پنج ماهه امسال، موتورسوارانی بودند که قانونمند نبودند.

طبق آمار رسمی پزشکی قانونی مازندران ۲۸۸ نفر بر اثر حوادث رانندگی  طی پنج ماهه امسال در استان فوت کردند که ۵۵نفر برابر با حدود ۲۰ درصد آنان موتور سوار بودند.

بنابر این گزارش ۱۰۳نفر از کشته شدگان مازندران نیز در این مدت مربوط به عابرین پیاده ، ۶۱ نفر سرنشین خودرو، ،۶۰ نفر راننده و ۹ مورد هم دوچرخه سوار بوده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران همچنین گفت که طبق بررسی های صورت گرفته ۶۰ درصد موتورسواران استان قانونمند هستند، ۲۰ درصد از موتور سواران استان نیز کسانی هستند که گواهی نامه دارند ولی از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند و یا کلاه دارند اما با سرعت غیرمجاز  و حرکت های نمایشی علاوه بر ایجاد مزاحمت عمومی ،عامل تصادف هستند.

سرهنگ باقری ادامه داد: طبق ضوابط و مقررات برای هر یک از مفاد رعایت نکردن مقررات راهنمایی و رانندگی جریمه هایی در نظر گرفته شده است ،بطوری که پلیس توقف موتور سیکلت و معرفی راکبان به دستگاه قضایی را برای کسانی که اصلا موتورسواران قانونمند نیستند اجرا کرده و کوتاه نمی آید و  با قدرت نیز برخورد می کند. 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران گفت که  شایع ترین تخلف در بین موتور سواران استفاده نکردن از کلاه ایمنی و تردد با سرعت غیرمجاز است.
سرهنگ  باقری افزود:  با توجه به اینکه بیشتر موتورسواران توجهی به استفاده از کلاه ایمنی ندارند، با وقوع کوچکترین سانحه ای و دراثر  ضربه به قسمت سر، مصدومان دچار مرگ مغزی، جراحت و معلولیت جسمی و قطعی نخاع می شوند.
به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا ،همزمان با پنجمین روز از هفته نیروی انتظامی مانور شهری موتورسیکلت سواران قانونمند  در سطح شهر ساری برگزار شد و مانور  ۶۰ موتورسوار  با هدف ترویج فرهنگ قانونمند کردن موتورسواران و فرهنگ سازی استفاده از کلاه ایمنی با حرکت گروهی در سطح شهر صورت گرفت. 

مازندران با ۵۷شهر بزرگ و کوچک و سه هزار و ۵۰۰ روستا، سه میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت و حدود ۱۱هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد.

مازندران با داشتن سه محور اصلی منتهی به پایتخت ، از جمله استان هایی است که بیشترین تردد خودرویی را دارد .

۶۹۹۰/۱۸۹۹

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.