پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

پاسخگو بودن مدیران دولتی مازندران راستی‌آزمایی می‌شود

0

دولت تدبیر و امید در آغاز فعالیتش پاسخگویی مدیران و دستگاههای اجرایی به مردم و حل مشکلات آنان در چارچوب قانون را در قالب انجام ملاقات چهره به چهره در یکی از روزهای هفته، حضور مسئولان در مرکز ارتباط مردم با دولت (سامد) و حضور میدانی مرتب مدیران در میان مردم بر اساس وظایف سازمانی و آشنایی با مسایل و مشکلات از نزدیک را در دستور کار قرار داد و اکنون در مرحله جدید نیز  از استان ها خواسته تا میزان پاسخگویی مدیران را راستی آزمایی کنند.

نهاد ریاست جمهوری  مسئولیت راستی آزمایی آمارهای ارائه شده از سوی دستگاهها و تفویض اختیار آن را به اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری ها سپرده است تا از طریق جدوال تعریف شده عملکردها جمع بندی شود.  

مدیرکل  عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری مازندران روز  دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : مدیران دولتی در استان طی هفته برنامه ملاقات مردمی را در ادارات خود برگزار می کنند و از این طریق به صورت چهره به چهره پاسخگوی مطالبات و رفع مشکلات هستند.

عزت الله هاشم زاده افزود : علاوه بر این ، مدیران با حضور در مرکز ارتباط مردم با دولت (سامد) به تماس های تلفنی مردم به شماره ۱۱۱ به صورت الکترونیکی پاسخ می دهند و بخشی از مشکلات اداری آنها از این طریق رفع می شود.  

وی ادامه داد : تاکنون مدیران دولتی، برگزاری برنامه های پاسخگویی به مردم را از این دو طریق انجام و گزارش آن را ارائه می کردند ولی اکنون با تاکید نهاد ریاست جمهوری راستی آزمایی آمارها و گزارش های ارائه شده از سوی دستگاهها کلید خورده است تا مشخص شود که این بخش از عملکرد مدیران تا چه حد حلال مشکلات مردم بوده است.  

مدیرکل بازرسی استانداری مازندران توضیح داد: هر دستگاه اجرایی بر اساس جدول اطلاعات تماس گیرندگان به مدیر کل می بایست اطلاعات خواسته شده از قبیل نام نام خانوادگی تماس گیرنده، کدملی، شماره تلفن، تاریخ تماس یا دیدار و نتیجه اقدامات را در این جداول تکمیل و به صورت فایل ارسال کند و پس از آن راستی آزمایی به طرق مختلف انجام خواهد شد.

وی گفت : با آغاز مرحله راستی آزمایی پاسخگویی ها ، دستگاه های اجرایی مازندران در این مرحله می بایست اطلاعات مربوط به ملاقات هفتگی و پاسخگویی در سامانه سامد در فصل بهار امسال را ارائه کنند.

هاشم زاده افزود : این راستی آزمایی در فصول و ماه های آینده ادامه دارد و دستگاه های اجرایی باید برای تهیه آمارها و تکمیل این جداول آمادگی داشته باشند.  

پیش از این هم استانداری مازندران بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاهها در اجرای منشور حقوق شهروندی و حجاب و عفاف را به اجرا گذاشته بود که مشخص شد از ۵۵ اداره کل استان ۱۱ مجموعه نمره خیلی خوب و ۱۶ مجموعه نمره خوب گرفتند که به معنای دریافت نمره ۶۰ تا ۱۰۰ و قبولی در اجرای این منشور است.

البته در همین بررسی ۲۲ اداره کل به خاطر این که در جریان چگونگی ارزیابی نبودند ، موفق به ارائه مستنداتشان نشدند که به آنها مهلت یک هفته ای برای این منظور داده شد و تنها ۶ اداره کل نمره متوسط ۴۱ تا ۶۰ دریافت کردند.

ارزیابی عملکرد ۲۲ فرمانداری و ۱۶ شهرداری بزرگ مازندران هم در حال انجام است.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.