پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۴۳۰ میلیارد ریال درآمد مالیاتی به روستاهای مازندران اختصاص داده شد

0

به گزارش خبرنگارایرنا، مهدی رازجویان روز شنبه در نشست هماهنگی همایش روز ملی روستا و عشایر ( ۱۵ مهرماه ) افزود : این اعتبار برای اجرای پروژه های عمرانی وزیرساختی در مناطق روستایی این خطه شمال کشور در اختیار دهیاران قرار داده شد.
وی اضافه کرد : براساس آمار حدود ۴۷ درصد از جمعیت استان را روستاییان تشکیل می دهند که جمعیت روستایی ما نسبت به میانگین کشوری حدود دو برابر است و باید با توجه به تولیدات روستایی به خصوص در حوزه بازاریابی نسبت به ماندگاری روستاییان در سکونتگاههایشان تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی اظهارداشت : ایجاد درآمد برای روستاییان به خصوص بازار فروش برای محصولات تولیدی می تواند کمک کار خوبی برای افزایش ماندگاری آنها در روستا باشد و در سال های اخیر برنامه های خوبی از جمله اجرای طرح بوم گردی کارهای خوبی در زمینه درآمدزایی در روستاها انجام شد.
درسال گذشته حدود ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به شهرها و روستاهای مازندران اختصاص داده شد.
نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی در شهرهای مازندران 
معاون عمرانی استاندار مازندران با اشاره به ۱۵ مهرماه روز روستا و عشایر گفت: براساس برنامه ریزی  با هماهنگی شهرداری ها نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی در شهرهای این استان دایر می شود تا روستاییان بتوانند محصولات خود را با قیمت مناسب به بازار عرضه کنند.
رازجویان با انتقاد از اختلاف قیمت محصولات کشاورزی از مزرعه تا بازار اظهارداشت: هم اکنون قیمت محصولات کشاورزی در محل تولید تا بازار عرضه اختلاف زیادی وجود دارد و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم تولیدات روستایی در شهرها می تواند این اختلافات را کاهش دهد.
وی برگزاری همایش ملی روستا و عشایر در یکی از شهرهای مازندران را از دیگر برنامه های این هفته بیان کرد.
به گفته وی در این همایش از دست اندرکاران حوزه روستایی و عشایری قدردانی می شود.
مازندران سه هزار روستا دارد که ۴۷ درصد از جمعیت سه میلیون و ۲۸۳ هزار نفری این استان در این مناطق سکونت دارند.

/۱۸۹۹/۶۹۸۲

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.