پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

شفافیت و ارائه تراز مالی رمز موفقیت شرکت‌های تعاونی

0

مدیر عامل شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نوشهر گفت: شفافیت و ارائه تراز مالی رمز موفقیت شرکت‌های تعاونی فرهنگیان خواهد بود.

شعبان درویش‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به موفقیت چندباره شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نوشهر در جشنواره‌های استانی و شهرستانی تعاونی‌های مازندران اظهار کرد: این شرکت تعاونی در سال ۵۸ با ۷۸ هزار تومان سرمایه اولیه و با ۶۴۰ نفر عضو کار خود را آغاز کرد و در حال حاضر دارای ۲هزار و ۳۵۰ عضو و با سرمایه بیش از ۲ میلیارد تومان است.

وی شفافیت مالی و ارائه تراز مالی را به صورت مرتب و منظم به اداره تعاون شهرستان ازرمزهای موفقیت این شرکت تعاونی عنوان کرد و گفت: وضعیت اقتصادی کشور و همچنین تحریم‎های موجود روی قیمت اجناس و خرید آن‌ها برای فروشگاه تاثیرگذار بوده است اما با وجود این‌ها سعی شد تا رضایت مشتریان جلب شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نوشهر با اشاره به برگزاری مرتب مجامع عمومی شرکت در طول  سال خاطرنشان کرد: همه اعضای شرکت این حق را دارند که وضعیت مالی شرکت تعاونی باخبر شوند بنابراین مجامع عمومی در تاریخ خود برگزار می‌شود.

درویش ملا تصریح کرد: در حال حاضر این شرکت برای ۶ نفر اشتغال‌زایی کرده است و سه نفر دیگر نیز طی چندسال اخیر بازنشسته شدند.

وی با بیان اینکه این شرکت سال گذشته به عنوان نمونه استانی و امسال نمونه شهرستانی در بین تعاونی‌های دیگر معرفی شد، افزود: در هرکاری اگر دلسوزی و شفافیت مالی وجود داشته باشد، موفقیت کسب خواهد شد.

 مدیرعامل شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان نوشهر ارزش افزوده را یکی از مهم‌ترین مشکلات این شرکت تعاونی عنوان کرد، و ادامه داد: اینکه ارزش افزوده ۹ درصد به محصولات این شرکت تعلق می‌گیرد باعث بروز مشکلات زیاد و نارضایتی مشتریان شده است.

درویش ملا با تاکید بر لزوم دولت از شرکت تعاونی‌ها خاطر نشان کرد: تعاونی‌ها بازوان دولت هستند بنابراین نیاز است حمایت بیشتری از آن‌ها صورت گیرد در حالیکه اینگونه نیست و حمایت لازم صورت نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تاثیر وضعیت اقتصادی بر اجناس فروشگاه  یادآور شد: در گذشته ما به صورت چک یا قسط  اجناس را برای  شرکت تعاونی خریداری می‌کردیم اما در حال حاضر خرید نقدی است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.