پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

مازندران به ساخت اولین پارک کسب و کار فضاپایه کشور نزدیک‌تر شد

0

اواخر سال گذشته وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات در سفری به مازندران ، وعده ساخت نخستین پارک کسب و کار فضاپایه کشور را در این استان وعده داد. با ایجاد این پارک و استقرار شرکت های دانش بنیان، داده های ماهواره ای موردپردازش قرار می گیرد که دستاوردهای خوبی در حوزه کشاورزی، محیط زیست، مدیریت منابع اب برای کشور خواهد داشت.

پیگیری ها برای ساخت این پارک از سوی استاندار مازندران نیز صورت گرفت و برای این منظور دیدار و نشست با معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی، رئیس پژوهشگاه فضایی و رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

یدالله طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : براساس تصمیم وزیر ارتباطات برای ساخت این پارک، مقدمات کار برای اجرای آن فراهم شده است.

وی توضیح داد : زمین هشت هزار متر مربعی در ساری برای ساخت پارک فضاپایه اختصاص یافته است و با اعتبار وزارت ارتباطات این ساختمان احداث می شود.

مدیرکل ارتباطات مازندران گفت : با توجه به تاکید وزیر ارتباطات و مسئولان ارشد مازندران برای ساخت پارک فضاپایه پیش بینی می شود تا پایان امسال این پارک در استان راه اندازی شود.

 وی در خصوص چرایی انتخاب مازندران برای ایجاد پارک فضاپایه ، گفت که این استان به دلیل برخورداری از یکسری زیرساخت ها همچون اینترنت و نیروی انسانی تحصیلکرده در حوزه فناوری به عنوان گزینه اصلی برای ایجاد این پارک انتخاب شده است.  

طهماسبی افزود : با راه اندازی این پارک، داده های ماهواره ای در اختیار شرکت های دانش بنیان فضاپایه قرار می گیرد که تحلیل و تجزیه برای کاربردی کردن این داده ها انجام شود.  

وی گفت : داده های ماهواره ای در بخش های کشاورزی، شیلات، گردشگری، مدیریت بحران و منابع طبیعی مازندران و دیگر استان های کشور کاربرد دارد که یکی از کاربردهای آن به طور مثال برای مشخص شدن میزان و ابعاد خسارت سیلاب ها است.

مدیرکل ارتباطات مازندران گفت: تجزیه و تحلیل داده های ماهواره ای شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک کسب و کار فضاپایه در اختیار ادارات مرتبط قرار می گیرد تا بتوانند در مواقع خاص همچون حوادث طبیعی با آمادگی بیشتری وارد عمل شوند.  

در حال حاضر دو پارک علم و فناوری در ساری و غرب استان مازندران فعالیت می کنند.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.