پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

نیروگاه زباله سوز ساری نباید متوقف شود

0

پایگاه خبری چهاردانگه: احمد حسین زادگان بعدازظهر چهارشنبه در نشست با اعضای شورای شهر ساری با اشاره به این که پسماند، مشکل و دغدغه سراسر استان برای ماست و با جدیت مسایل این بخش را در تمام مناطق مازندران دنبال می کنیم، یادآور شد: باید مدیریت پسماند در شهرداری ها و دستگاه های مسئول بصورت اولویت درآید و در این راستا اهتمام بیشتری نمایند.

استاندار با بیان این که برای امور استان در حوزه های مختلف، اولویت هایی تعیین شده است که پسماند در شمار آن هاست، گفت: در پسماند کارهای خوبی در مازندران صورت گرفته و ۸ نقطه برای این مهم تعیین شده است.

حسین زادگان با تاکید بر این که دولت از ورود مجدانه شهرداری ها به موضوع پسماند حمایت و زمینه ها را در این خصوص تسهیل می کند، افزود: سازمان پسماند استان را تشکیل دادیم تا به صورت تخصصی کار این حوزه را سامان دهد و همزمان؛ مذاکرات و پیگیری های ملی را  با جدیت در مورد نیروگاه های زباله سوز و طرح های پسماند دنبال می کنیم.

وی با اشاره به این که همه باید برای ساماندهی معضل زباله در استان تلاش کنیم، یادآور شد: طرح تفکیک زباله از مبداء که در استان آغاز شده است با جدیت بیشتری از سوی شهرداری دنبال شود چون ضمن فرهنگ سازی و نهادینه سازی درست ساماندهی پسماند، میزان خروجی زباله را کاهش خواهد داد و تجربه چند ماهه در این راستا نشانگر آن است که در برخی شهرها تا ۲۰ درصد میزان خروجی زباله کاهش یافته است.

مقام عالی دولت در مازندران با بیان این که با صندوق نوآوری نهاد ریاست جمهوری در این خصوص جلسه داشتیم و در صورت راه اندازی شرکت دانش بنیان، اعتبارات قابل توجه و تسهیلات کم بهره برای اجرای طرح های مختلف در این راستا می توان گرفت که از سوی دستگاه های ذی ربط در حال پیگیری است، گفت: در آینده نزدیک با حضور شرکت های استارت تاپی کشور با موضوع پسماند، نمایشگاهی در مازندران برگزار می شود.

استاندار مازندران با اشاره به این که در دیدار با وزیر صنعت همراه با برخی نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را اخذ کرده ایم که طی آن مقرر شد تا ۵۰ درصد عوارضی که از کالاهای آلاینده وارداتی گرفته می شود به مازندران اختصاص یابد، تاکید کرد: دولت برای حل معضل زباله و اتمام زباله سوزها در مازندران همراهی و عنایت ویژه دارد.

حسین زادگان با اشاره به این که زباله سوز نوشهر پیشرفت فیزیکی لازم را داراست و ان شاء الله تا ماه های آینده به اتمام و بهره برداری می رسد، افزود: روند احداث نیروگاه زباله ساری نیز نباید به هیچ وجه متوقف شود و پیگیری های ملی با جدیت از سوی استان دنبال می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.