پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

حضور نیافتن در مدرسه از اول مهر غیبت غیرموجه محسوب می‌شود

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایرنا، از امروز شنبه شایعه ای در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن ادعا شده است به خاطر قرار گرفتن اول مهر در وسط هفته آینده، سال تحصیلی از روز شنبه ششم مهر آغاز می شود. این شایعه علاوه بر دانش آموزان، خانواده های آنان را هم تحت تاثیر قرار داده است و تعدادی از آنان در تماس با خبرنگاران ایرنا خواستار مشخص شدن صحت و سقم موضوع شدند.

 اسفندیار نظری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: نخستین روز مهر بر اساس تقویم کشور روز دوشنبه است و همه باید بر سر کلاس درس و مدرسه حاضر باشند.

وی افزود: هرگونه بهانه تراشی برای حضور نیافتن در مدرسه از روز اول مهر غیرقابل توجیه است و غیبت غیرموجه به حساب می آید.

نظری توضیح داد: هیچ دانش آموز و معلمی حق غیبت غیرموجه در مدرسه را با آغاز سال تحصیلی ندارد و آموزش و پرورش هم برای این که هرگونه بهانه تراشی را از بین ببرد برنامه درسی تمامی مدارس و دانش آموزان استان را آماده و ابلاغ کرده است.

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: حضور دانش آموز در نخستین روز سال تحصیلی در مدرسه نشانه نظم و انضباط شخص و مدرسه است و غیبت نیز به مثابه بی نظمی مسئولان مدرسه و دانش آموز تلقی خواهد شد.

نواختن زنگ اول مهر مازندران در نوشهر

نظری همچنین گفت که زنگ نخستین روز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس امسال در مدرسه متوسطه اول شهرستان نوشهر به صدا در خواهد آمد و همزمان با آن زنگ تمام مدارس استان نواخته خواهد شد و سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ آغاز می شود.

وی همچنین به نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی برای دانش آموزان اول ابتدایی در روز ۳۱ شهریور خبر داد و افزود: زنگ نمادین شکوفه‌ها هم امسال در مدرسه بی بی شهربانو شهرستان گلوگاه نواخته می شود و فقط مختص نوآموزان کلاس اولی است.

سال گذشته شهرستان بابلسر میزبان نواخته شدن زنگ آغاز مهر تحصیلی بود.

بنا بر اعلام آموزش و پرورش مازندران تا به امروز ثبت نام ۹۶ درصد دانش‌آموزان استان به تعداد ۴۸۲ هزار و ۴۶۰ نفر برای سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ در سامانه سناد قطعی شده است.

پیش بینی شده است مازندران در سال تحصیلی جدید ۵۰۶ هزار و ۸۷۴ دانش آموز  داشته باشد.

۷۳۳۵/۱۶۵۴

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.