پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

70 در صد راه روستایی چهاردانگه خاکی است

0

محمد رضا نوریان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری چهاردانگه نیوز درباره وضعیت راه های روستایی چهاردانگه گفت:  بیشرین مقدار راه‌‌ های روستایی خاکی شهرستان ساری   در بخش چهاردانگه  واقع شده‌ است.

وی افزود: طول راه روستایی منطقه چهاردانگه 320 کیلومتر می باشد که بخش عمده آن خاکی و مقدار راه  آسفالت شده روستایی کم عرض، غیر استاندارد، فاقد خط کشی و گارد ریل می باشد. همچنین این مقدار راه روستایی آسفالت شده هم به علت گذشت زمان در حال تخریب می باشد، ابراه ها مسدود شده، رانش جاده و عدم ترمیم آن از مشکلات دیگر راه های  روستایی بخش چهاردانگه می باشد.

رییس شورای اسلامی بخش چهاردانگه، طول راه اصلی  محور کیاسر واقع در چهاردانگه را 90 کیلومتر اعلام کرد و گفت:  محور اصلی و ترانزیتی کیاسر به خصوص در بخش چهاردانگه غیر استاندار و غیر ایمن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باشد.

محمد رضا نوریان اظهار داشت: پیچ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خطر ناک، عرض کم جاده و شیب زیاد آن باعث تصادفات مرگبار در محور کیاسر در محوده بخش چهاردانگه شده است و پیگیری ها برای احداث باند کند رو و حذف پیچ های خطرناک تا الان به نتیجه ای نرسیده است.

این مسئول بخش در باره جاده ارتباطی بین دودانگه به چهاردانگه گفت: یکی از جاده هایی که باعث رونق هم بخش دودانگه و هم چهاردانگه می باشد، این محور است که توسط شرکت گاز بازگشایی آن انجام شده است و 6 کیلومتر از این مسیر به زودی شن ریزی می شود.

وی  افزود، برای حل این مشکل استقرار اداره راه و شهرسازی در منطقه  با توجه به وسعت  و میزان راههای اصلی و وضعیت کوهستانی و آب و هوایی منطقه ضروری می باشد تا پیگیر بهسازی راه‌‌‌‌‌‌‌های روستایی و اصلی بخش باشد، همچنین نگاه عدالت محور، درک اهمیت راهها برای توسعه بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری از نیازهای اساس باست که باید مسئولین استانی به آن توجه داشته باشد.

نوریان در پایان اظهارداشت: محور کیاسر استان مازندران را به استان های شرقی و جنوب کشور متصل می نماید و با توجه به اماکن گردشگری منحصر به فرد در منطقه مانند چشمه سورت، ابندان پله، دریاچه چورت، محوطه باستانی وستمین و استقرار شهرکهای صنعتی، کارخانه سیمان  توسعه راه ها در منطقه می تواند به عنوان موتور محرکه برای پیشرفت منطقه، ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.