پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

فلورین استخراجی مازندران کیلوی ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد

رئیس نظام مهندسی معدن مازندران گفت: در حال حاضر فلورین استخراجی مازندران تنها کیلوی ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد در حالی ‌که با تبدیل به اسید فلورید امکان فروش‌ لیتری ۱۰ هزار تومان است.

1

 

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، هادی حمیدیان عصر امروز در جلسه کمیسیون رسیدگی به مشکلات معدن‌داران استان با اشاره به اینکه یکی از دلایل عدم پیشرفت در حوزه معدن استان خام‌فروشی مواد معدنی است، اظهار کرد: برای توسعه معدن در استان نیاز است که به بخش فرآوری مواد معدنی نیز توجه جدی شود.

 

رئیس نظام مهندسی معدن مازندران با اشاره به تولید فلورین در استان یادآور شد: در حال حاضر فلورین استخراجی مازندران تنها کیلوی ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که با تبدیل فلورین به اسید فلورید امکان فروش‌ لیتری ۱۰ هزار تومان نیز فراهم می‌شود.

 

وی بیان کرد: در حوزه تولید مواد معدنی سیلیس نیز با همین مشکل تنها خام‌فروشی مواجه هستیم که نیاز است برنامه زمان‌بندی شده برای فراوری مواد معدنی نیز در برنامه کاری قرار گیرد.

 

حمیدیان درباره روند تولید زغال‌سنگ در استان نیز ادامه داد: در حوزه تولید زغال‌سنگ نیز فقط زغال‌شویی انجام می‌شود، ولی با توجه به عدم افزایش زغال‌سنگ مشکلاتی در این بخش نیز داریم.

 

وی با اعلام اینکه هزینه‌های تولید زغال‌سنگ نیز افزایش پیدا کرد، گفت: قیمت این ماده معدنی با توجه به افزایش هزینه تولید چندان تغییر نکرد و تولیدکنندگان این بخش با مشکلاتی مواجه هستند.

 

رئیس نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه برخی از فعالان معدنی استان با مشکلات معارضین محلی نیز مواجه می‌شوند، خاطرنشان کرد: در این بخش نیاز به حمایت‌های متولیان این بخش را داریم در برخی مواقع معارضین محلی مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند.

 

وی عدم وجود ارتباط معدن با دانشگاه را از دیگر مشکلات فعالان این بخش اعلام کرد و بیان داشت: در بررسی رفع موانع تولید معدنی نیاز است این ارتباط برقرار شود.

 

حمیدیان با اشاره به وجود یک هزار و ۳۰۰ مهندس معدن در این بخش تاکید کرد: از ظرفیت مهندسان و فعالان باتجربه این بخش به خوبی استفاده نمی‌شود.

 

وی با بیان اینکه مازندران به لحاظ عضویت معدن در کشور هشتمین استان کشور است، گفت: برای رفع مشکلات معدن‌داران نیاز است برنامه مدون و جامع در این بخش داشته باشیم.

 

 

پایگاه خبری چهاردانگه،معدن فلورین در روستای اراء چهاردانگه از معادن معروف فلورین در استان مازندران می باشد.

1 نظر
  1. موسوي می گوید

    اگر چین اینگونه بازار را تصاحب کرد همین جلوگیری کردن از خام فروشی بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.