پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

159 هزار هکتار مزارع برنج مازندران مکانیزه برداشت شد

0

احسان عباسپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با اشاره به اینکه تاکنون برداشت برنج در ۱۵۹ هزار و ۸۰۵ هکتار مزارع شالیزار‌ی مازندران انجام شد، اظهار کرد: ۱۵۹ هزار و ۳۴۷ هکتار مزارع شالیزاری استان بصورت مکانیزه و مابقی به روش سنتی برداشت شد.

وی با بیان اینکه تاکنون کشت مجدد برنج در ۵۸ هزار و ۲۵۰ هکتار و پرورش رتون در ۳۴ هزار و ۱۴ هکتار شالیزار استان انجام شد، اضافه کرد: امسال کشت مکانیزه برنج در ۱۴۱ هزار و ۳۵۳ هکتار اراضی شالیزاری استان صورت گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به فعالیت ۱۷۸ واحد بانک نشاء برنج در استان، تصریح کرد: با کرم ساقه‌خوار برنج در ۱۷ هزار و ۹۳۱ هکتار و بلاست برگ در ۱۸ هزار و ۳۴۰ هکتار اراضی شالیزاری استان مبارزه شد.

این مسؤول به بیمه زراعت برنج در ۱۵ هزار و ۲۹۲ هکتار اراضی شالیزاری استان اشاره کرد و افزود: ۸۹ هزار و ۵۸۱ تن کود شیمیایی به کشاورزان شالیکار استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه میزان آب ذخیره شده سد‌های استان در حال حاضر ۸۶ میلیون مترمکعب و آببندان‌ها ۵۶ میلیون مترمکعب است، گفت: مازندران با ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری، ۴۲ درصد تولید برنج کشور را به خود اختصاص داده است.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.