پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

13 هزار پرونده به دادگاه تجدیدنظر مازندران ارسال شد

0

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، حجت‌الاسلام محمد علی تقوی‌فرد اظهار داشت: 12 هزار و  113 فقره پرونده در سه ماهه نخست امسال به دادگاه تجدید نظر استان وارد شده و از این تعداد 11 هزارو 959 فقره پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه دادگستری مازندران نسبت به مدت مشابه سال 96 با افزایش ورودی پرونده روبه‌رو بوده است، افزود: از مجموع تعداد پرونده‌های تجدید نظر استان، 441 فقره پرونده ورودی سه ماهه مربوط به شعبه یک کیفری استان بوده که 498 فقره از آن مختومه شده است.

تقوی‌فرد گفت: تعدادی از پرونده از سال‌های قبل با همت و تلاش همکاران قضایی در استان با در نظر گرفتن کمبود نیروی قضایی و اداری منجر به صدور رای شده است.

وی در مورد اتهام‌های مطرح شده در شعبات استان، گفت: بیشترین جرائم مربوط به توهین به اشخاص عادی، سرقت، ضرب و جرح، تهدید، ایراد صدمه غیر عمدی، تخریب و کلاهبرداری بوده است.

تقوی‌فرد یاد آور شد: برای اینکه بتوانیم در جهت کاهش جرائم در کشور گام مثبت برداریم باید بکوشیم تا آموزه‌های اخلاقی اسلام، انسان را در مسیر حق، درستی، راستی، صداقت، امانت داری، عدالت، مهربانی و همه خصیصه‌های انسانی قرار می‌دهد را نهادینه کنیم که این امر نیاز به همت و تلاش تمامی مسئولان کشوری است.

رئیس کل دادگستری مازندران با تاکید بر اینکه اسلام دین مهرورزی است، یادآور شد: ما باید سعی کنیم تا فرهنگ صلح و سازش را در تمام کشور بالاخص در میان مردم ترویج دهیم که این امر با همکاری و همدلی میسر می‌شود.

 /ح

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.