پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۸ درصد درآمد مازندران برپایه مالیات است/ خانه‌های لوکس مشمول مالیات می‌شوند

0

 به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با بیان اینکه در استان صنایع مادر نداریم و ۹۸ درصد درآمد استان از محل مالیات است، اظهار کرد: به واسطه قانون، خانه‌های لوکس و خالی در استان توسط دستگاه‌هایی که تعیین شدند باید شناسایی شوند.

وی افزود: خانه‌هایی که بیش از ۱۵ میلیارد تومان ارزش ریالی دارند مشمول مالیات می‌شوند. صاحب خانه‌هایی که خود اظهاری کنند از تخفیفات مالیاتی برخوردار می‌شوند.

حسینی‌پور با تاکید براینکه اداره مالیات باید طبق وظایف در دریافت مالیات اعمال قانون کند، تصریح کرد: باید به فکر استقرار صنایع مادر در مازندران باشیم. استان‌هایی هستیم که از لحاظ وسعت و جمعیت از مازندران کمتر هستند اما به لحاظ اینکه صنایع مادر دارند از رشد اقتصادی قابل توجهی برخوردارند.

وی یادآور شد: درآمدهایی که در کمیسیون‌های مختلفی که در استانداری تعقیب می‌شود برخی خلاء های قانونی دارد؛ مانند قانون ارزش مکانی و منطقه‌ای بودن برخی اماکن است. اعتراضات مبنی بر جرایمی است که غیر قابل تصور است مقرر شد مکاتباتی صورت گیرد تا راهکاری ارائه شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه قانون خصوصی سازی در مجموعه دارایی‌های دولت مورد تاکید رئیس جمهوری است در استان باید به این سمت حرکت کنیم، افزود: با توجه به ارزش افزوده‌ای که زمین متعلق به دولت است در بخش مولدسازی کمک شایانی به مازندران می‌کند.

وی با اعلام اینکه همه صنوف در مازندران مالیات می‌دهند و مردم استان با تعهدات دینی و ارزشی که دارند در پرداخت مالیات خوش حساب هستند، اظهار کرد: آن دسته از شغل‌های غیرقانونی و پردرآمد مانند دلالی‌ها باید شناسایی و مالیات پرداخت کنند.

حسینی‌پور خاطرنشان کرد: شغل‌های غیررسمی که شناسایی نشدند و درآمد بالایی دارند به اداره مالیات معرفی می‌شوند.

 /۸۶۰۰۶/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.