پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۷ درصد زیرساخت‌های مخابراتی مازندران برای انتخابات فراهم شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از سوادکوه، علی نوروزی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری شهرستان سوادکوه از سلسله طرح‌های “نجما” در محل شهرک صنعتی شورمست، اظهار کرد: با افتتاح این طرح سرعت آپلود و دانلود اینترنت در منطقه ۱۰۰ برابر افزایش پیدا خواهد کرد و بستر برای پروژه های هوشمندسازی اقتصادی ، تجاری، فرهنگی و غیره مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به پیگیری‌ها برای طرح‌های مخابراتی گفت: پیشنهادات خود را به نمایندگان مجلس ارائه دادیم و با کمک آنها در مجلس ارائه و مصوب شد‌، این اتفاق سبب شد تا با تهاتر بدهی‌های شرک‌‌های ذیل اصل ۴۴ ، مبلغ ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان صرفه‌جویی کنیم.

نوروزی تصریح کرد: ما در دو نقطه از استان فیبر نوری نداشتیم که جویبار و سوادکوه بود از این رو با همکاری فرماندار سوادکوه عزم خودمان را جذب کردیم که هرچه توان داریم در منطقه بگذاریم.

مدیر منطقه مخابرات مازندران اعلام کرد: تاکنون پروژه فیبر نوری در سه شهر شیرگاه ، زیراب و پل سفید اجرا شد و امروز شاهد افتتاحیه شهرستان سوادکوه در پل سفید هستیم. بعد از اجرای این طرح سرعت دانلود تا ۵۰۰ مگ خواهد شد که در مقایسه با سرعت اینترنت در قبل از آنکه ۱۰ تا ۱۲ مگ بود، ۱۰۰ برابر شده است. 

وی اضافه کرد: حدود ۲۳۰ کیلومتر فیبر نوری برای شهرستان سوادکوه اجرا شده است و ۵۰ کیلومتر دیگر هم در برنامه داریم که در مسیر بایکلا به محمدآباد اجرایی خواهد شد.

نوروزی در رابطه با برگزاری انتخابات گفت: ۹۷ درصد از زیرساخت‌های ارتباطی استان برای زمان انتخابات مهیاست و سه درصد باقیمانده نیز تا پایان ماه جاری آماده خواهد شد.

*تعریف پروژه‌های مخابراتی ۴۰۰ میلیاردی در سوادکوه

رمضان غلامی فرماندار سوادکوه نیز گفت: امروز عصر فناوری و ارتباطات است، همه دستگاه‌ها باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم انتخابات را حتی در دورترین مناطق هم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در شهرستان سوادکوه در حوزه مخابرات تقریباً ۱۹۰ میلیارد تومان در یک سال اخیر پروژه تعریف و اجرا شد که تا آخر سال به به ۴۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

پایان پیام/۸۶۰۱۵/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.