پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۵ درصد روستاهای مازندران از نعمت گاز برخودار هستند

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم مایلی‌رستمی امروز در جمع خبرنگاران در تشریح عملکرد شرکت گاز استان مازندران ویژه ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان مازندران از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی با اعلام اینکه بیش از ۹۹ درصد شهرهای استان از نعمت گاز برخودار هستند، تصریح کرد: مردم ۵۹ شهر استان از گاز طبیعی بهره‌برداری می‌کنند.

سرپرست شرکت گاز مازندران، میزان شبکه اجرا شده استان مازندران را ۲۱ هزار ۲۷۵ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیش از ۸۳۰ هزار انشعاب در استان مازندران ثبت شده است.

وی تعداد کل مشترکان استان مازندران را یک میلیون و ۵۵۱هزار و ۴۳۱ خانوار اعلام کرد و گفت: ۶۲۴ هزار و ۹۳۷ خانوار در دو هزار و ۴۷۰ روستا از نعمت گاز برخودار هستند.

مایلی رستمی با اعلام اینکه در حوزه صنایع هم اقدامات مناسبی در این زمینه انجام شده است،گفت: هزار و ۱۷۲ مشترک صنعتی از نعمت گاز برخودار هستند.

وی میزان مصرف گاز استان را ۳۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: میانگین مصرف گاز استان ۳۰ میلیون متر مکعب است و در روزهای اخیر مصرف گاز استان به ۳۷ میلیون متر مکعب رسیده است.

سرپرست شرکت گاز مازندران با اعلام اینکه در سال جاری نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار داریم، افزود: نزدیک به ۸۰ درصد اعتبارات را جذب کردیم و برنامه‌ریزی کردیم که در سال آینده بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار را پیگیری کنیم.

وی در ارتباط با تامین نیازهای گازی کشور از ترکمنستان، گفت: ۸ میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان وارد کشور می‌شود که ۴ میلیون متر مکعب در اختیار استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی قرار می‌گیرد.

مایلی رستمی میزان مطالبه شرکت گاز استان مازندران را ۳۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۱۳۸ میلیارد تومان برای صنایع عمده بوده و چهار میلیارد تومان مربوط به جایگاه‌های سی‌ان‌جی در بخش اماکن مذهبی ۹۰۰ میلیارد تومان در حوزه نیروگاه‌ها هم ۴۰ میلیارد تومان مطالبه داریم.

 /۸۶۰۰۴ /غ


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.