پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۹۳۷ نفر با کمک ۱۳۳۰ ناجی از غرق شدگی در دریای مازندران نجات یافتند

0

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در مدت حضور مسافران در دریای خزر از ابتدای خرداد تاکنون ۹۳۷ نفر با تلاش ناجیان غریق از غرق شدن نجات یافتند که از این تعداد ۶۷۳ نفر آقا و ۲۶۴ نفر خانم بودند.

به گزارش پایگاه خبری چهاردانگه، به نقل از ایسنا، قاسم عزیززاده گرجی۱۵ مهر در آیین تجلیل از فرمانداران و مسئولین کمیته‌های سامانه سواحل و دریا در رابطه با کاهش چشمگیر آمار غریق در تابستان امسال اظهار کرد: تعداد افرادغرق شده‌ در دریای مازندران امسال از ۵۱ نفر در سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی به ۲۵ نفر رسید، که از این تعداد نیز ۱۸ نفر آقا و ۷ نفر خانم بودند.

به گفته عزیززاده گرجی شمار مغروقین در دریای مازندران طی تابستان امسال درحالی ۲۵ نفر است که طبق آمار از سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به ترتیب ۵۱،۱۶۱،۱۴۷ و سال ۱۴۰۳ به ۲۵ نفر رسید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه رسیدن به این وضعیت در کاهش غریق در سواحل مازندران ماحصل انجام  اقدامات و برنامه ریزی است که ثمره آن کاهش چشمگیر غریق بود خاطرنشان کرد: جهت فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز،‌ شناسایی نقاط حادثه خیز در سواحل دریا در این مدت در دستور کار خود قرار دادیم.

این مسئول تعداد مناطق حادثه خیز در پایش و بررسی کارشناسانه جدید را ۷۵۰ منطقه اعلام کرد.

عزیززاده گرجی تعداد ناجیان غریق که در سواحل دریا مستقر هستند را ۱۳۳۰ نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در نقاط پُرجمعیت و حادثه خیز احصاء شده مستقر شده‌اند و گشت زنی‌ها به صورت مستمر و مداوم در این نقاط انجام شد.

وی ادامه داد: اقدامات ناجیان غرق منتج به آن شده که در تابستان امسال تعداد زیادی غریق از دریا نجات یابند، به نوعی از مرگ این تعداد افراد جلوگیری شده است.

عزیززاده گرجی بیان کرد: در تمام نقاط پُرخطر و حادثه ساز سواحل دریای خزر در مازندران نیروهای ناجیان غریق و ‌هلال احمر مستقر بودند اما بعضی افراد تمایل دارند در نقاط خلوت و خارج از طرح‌ها به آب بزنند که دچار حادثه می‌شوند.

جانشین استاندار مازندران در ستاد سواحل کاهش آمار مغروقین در فصل شنای امسال را نشات گرفته از حضور به موقع و موثر ناجیان غریق، اقدامات پیشگیرانه و استفاده از تجهیزات و امکانات دانست.

این مسئول از فعالیت ۴۸ گروه فرهنگی در۵۲ نقطه سواحل و همچنین فعالیت ۱۰۷ امدادگر هلال احمر به همراه اورژانس و دیگر تجهیزات با هدف خدمات رسانی به مردم در سواحل استان خبر داد و گفت: تعداد ۳۱ مورد طرح‌ ساماندهی دریا در سواحل استان مازندران در تابستان امسال فعال بود.

 

عزیززاده گرجی، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای پرداخت به موقع دستمزد ناجیان غریق استان در سالجاری نیز گفت: با پیگیری های استاندار مازندران و تلاش های مستمر و برای افزایش روحیه ناجیان غریق، تمام دستمزد ناجیان به موقع و سر وقت پرداخت شده است.

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.