پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۷۲۳ مسکن مددجویان کمیته امداد مازندران در سیل آسیب دید

0

به گزارش خبرنگار مهر، رضا نوروزی صبح یکشنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساخت مسکن مددجویی در سیمرغ با بیان اینکه طبق آخرین برآورد و بازدیدهای میدانی، ۷۲۳ خانوار از مددجویان تحت پوشش در سیل استان خسارت دیدند.

وی با بیان اینکه ۹۵ واحد از مجموع ۷۲۳ واحد آسیب دیده، تخریبی است اظهار داشت: همچنین وسایل زندگی ۳۲۰ خانوار از بین رفته است و کارهای مددکاری و روانشاسی و اسکان در منازل اقوام و غیره از جمله اقدامات به شمار می‌رود.

وی افزود: در روزهای اول وقوع سیل، اقدام به توزیع سبد کالا انجام شده و از آنجا که ساختمان‌های کمیته امداد بیمه بوده است ۹۶ درصد کارهای کارشناسی بیمه دراستان انجام شده است.

نوروزی یادآور شد: طبق هماهنگی با بنیاد مسکن برای دریافت کمک‌های بلاعوض اقدام شده است و سعی داریم با تجمیع بانک اطلاعاتی نسبت به ارائه خدمات مطلوب اقدام کنیم.

مدیرکل کمیته امداد مازندران تصریح کرد: تاکنون ساخت حداقل ۱۰ واحد مسکن مددجویان در استان آغاز شده است و امیدواریم بتوانیم تا شش ماه آینده مسکن مددجویان تکمیل می‌شود.

وی متراژ مسکن احداثی برای مددجویان را تا سقف ۵۵ متری بیان کرد و با اظهار اینکه تأمین منابع کفاف نمی‌دهد خواستار حمایت خیران در این بخش شد.

نوروزی یادآور شد: تاکنون ۱۴۰ طرح اشتغال خسارت دیده در استان شناسایی شدند و تلاش داریم با امهال تسهیلات نسبت به احیای دوباره آن تلاش کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.