پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۶۰ درصد رودخانه سیاهرود لایروبی شده است

0

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلی اسد پیش ازظهر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان با اعلام اینکه بعد از وقوع سیل سال گذشته حدود ۶۰ درصد از رودخانه سیاهرود لایروبی شده است، گفت: دوهزار و ۵۰۰ هکتار ظرفیت آب بندان های جویبار است و با لایروبی این آب بندان ها، ظرفیت آب شهرستان ارتقا خواهد یافت.

اسد با اعلام اینکه با توجه به فرسودگی و شکستگی لوله‌ها همواره با مشکل کم آبی بخصوص در بخش گیلخواران مواجه هستیم، افزود: درزمان پرآبی و با سرریز شدن آب‌های سطحی ساری، قائمشهر و بابلسر به جویبار شاهد آبگرفتگی در روستاها هستیم و در فصل کشاورزی نیز با کمبود آب کشاورزی در شهرستان مواجه هستیم.

وی بیان کرد: در سال گذشته استارت احداث دو آب بندان در شهرستان زده شد و با اتمام آن بخشی از مشکلات کم آبی روستاهای شرق جویبار برطرف شده است.

اسد خاطر نشان کرد: آب بندان ها علاوه بر تأمین آب، در آبزی پروری یک درآمد پایدار را برای روستاها به همراه داشته است و همچنین مصوب شده ۹ آب بندان شهرستان جویبار در حوزه گردشگری و با ارائه تسهیلات از سوی بخش خصوصی فعالیت داشته باشند.

فرماندار جویبار به برقدار کردن چاه‌های کشاورزی بمنظور کاهش هزینه‌ها و آلودگی تاکید کرد و ادامه داد: در سال جاری مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان اعتبار برای برق دار کردن چاه‌های کشاورزی شهرستان در نظر گرفته شده است و تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان آن محقق شده است.

کد خبر 4942323
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.