پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

۲ پایگاه اطفای حریق درپناهگاه های حیات وحش مازندران ایجاد می شود

0

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث کلانتری شامگاه یکشنبه پس از پایان سفر یکروزه به استان مازندران و بازدید از پناهگاه حیات وحش میانکاله از ایجاد پایگاه اطفا حریق در این پناهگاه خبر داد و گفت: دو پایگاه اطفای حریق در مرکز استان و پناهگاه حیات وحش میانکاله ایجاد می‌شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد با مشارکت استانداری مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست دو دستگاه لودر برای اطفا حریق به پناهگاه حیات وحش میانکاله اختصاص یابد، همچنین مقرر شد جهت پیشگیری از تلفات پرندگان در میانکاله، شرکت آب منطقه‌ای استان بخشی از آب سد گلورد را به تالاب میانکاله اختصاص دهد.

وی با اشاره به بازدید از پناهگاه حیات وحش سمسکنده ساری (سایت تکثیر در اسارت گوزن قرمز)، تشکل‌های زیست محیطی میانکاله، را ظرفیت فوق العاده برای حفظ و حراست از این پناهگاه حیات وحش دانست.

کلانتری با اشاره به رونق گردشگری در راستای حفاظت بیشتر از میانکاله تاکید کرد: به منظور مشارکت مردم، طرح گردشگری میانکاله با نظارت محیط زیست در حال برنامه ریزی است که این طرح در قالب شرکت تعاونی متشکل از بومیان منطقه خواهد بود به نحوی که منافع آن در جهت حفاظت و مدیریت پناهگاه حیات وحش صرف خواهد شد.

کد خبر 5017394
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.