پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

یادی از شهدای روستاهای سادات محله ، کارنام و مزده

با فرا رسیدن یازدهمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه ساری یادی از شهدای روستاهای سادات محله ، کارنام و مزده مي كنيم و قسمتی از وصیت نامه این عزیزان را مرور می کنیم.

1

 

اختصاصي پايگاه خبري چهاردانگه ساري: با فرا رسیدن یازدهمین یادواره شهدای بخش چهاردانگه ساری یادی از شهدای روستاهای سادات محله ، کارنام و مزده مي كنيم و قسمتی از وصیت نامه این عزیزان را مرور می کنیم.

 

شهید شعبانعلی طاهری مزدی

 

shahid-shaban-ali-taheri

 

تاریخ تولد : 1348

تاریخ شهادت : 04/04/1367

محل شهادت : جزیره مجنون

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

به آنانکه در راه خدا کشته می شوند نگویید مردگانند ، این ها زنده هستند لکن در نمی یابید . مولای متقیان حضرت علی (ع) می فرماید : دنیا جای ماندن نیست بلکه پلی است که باید از آن عبور کرد و به سرای ابدیت پیوست و خوشا به حال آن کسانی که از این دنیا توشه ای برداشتند و به لقاء الله پیوستند.

جهاد دری است از درهای بهشت که خداوند این درب را به روی اولیاء خود گشوده است.

 

………………………………………………………………….

 

شهید حسینعلی قلی پور کارنامی

 

shahid-hasein-ali-ghlipoor

 

تاریخ تولد : 1340

تاریخ شهادت : 04/06/1360

محل شهادت : بوکان

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

پدر و مادرم ، برادران و آشنایان ! ممکن است شهادت من برای شما دردناک باشد ولی صبر پیشه کنید ؛ همان گونه که حضرت زینب سلام الله علیها در شهادت امام حسین (ع) صبر کرد!

به پدر عزیزم سفارش می کنم که چنانچه قرضی یا دینی به گردنم هست را ادا فرمایند .

 

…………………………………………………………………. 

 

شهید علی اکبر محمدی کارنامی

 

shahid-ali-akbar-mohammadi

 

تاریخ تولد : 1347

تاریخ شهادت : 12/12/1365

محل شهادت : فاو – عملیات والفجر

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

پدر و مادرم عزیزم ! بدانید که روزی مرگ همه ما را دربر می گیرد ، پس چه مرگی بهتر از مرگ خونین و با عزت در راه خدا.

من امانتی از جانب خدا نزد شما بودم و می بایست این امانت را روزی به او برگردانید . برای من گریه نکنید و در مقابل مصیبت ها همچون کوه صبور باشد تا دشمنان اسلام خوشحال نشوند.

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید علی اندراجمی ساداتی

 

shahid-ali-andarajemi

 

تاریخ تولد : 1344

تاریخ شهادت : 07/05/1364

محل شهادت : منطقه عملیات قادر – اشنویه

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید:

ای حسین ! ما جوانان ایران امروز آماده فداکاری در راهی که تو فدا شدی هستیم و آرزو داریم راه کربلا تو را باز کنیم و قبر شش گوشه تو را بغل بگیریم و با شما درد دل کنیم تا دلمان آرام بگیرد و از آنجا می ترسم بمیرم اما قبر تو را زیارت نکنم و می گویم اگر آن روز نبودم تو را یاری کنیم ، حالا هستیم و راه تو را ادامه می دهیم و خودت می دانی ما طمع به خاک عراق نداریم ، بلکه می خواهیم مسلمانان را آزاد کنیم .

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید شعبان شعبانی ساداتی

 

shahid-shaban-ashabani

 

تاریخ تولد : 1345

تاریخ شهادت : 20/10/1364

محل شهادت : جزیره مجنون

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

به جوانان سفارش میکنم که به پدر و مادر احترام بگذارید . حرمت، بزرگی پدر و مادر را حفظ کنید . تابع امر ولایت فقیه باشید و امام را تنها نگذارید و ادامه دهنده راه ما شهیدان باشید سنگر های اسلام را خالی نکنید و سلاح شهید را به زمین نگذارید.

 

…………………………………………………………………. 

 

شهید سید مهدی اندراجمی

 

shahid-mehdi-andrajemi

 

تاریخ تولد : 1348

تاریخ شهادت : 18/02/1367 مفقود و در تاریخ 04/04/1367 شهید در زادگاهش تشیع شد.

محل شهادت : جزیره مجنون

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

پیامی دارم به مردم و جوانان شهید پرور سادات محله ؛ امیدوارم که همگی تان اتحاد و همبستگی خودتان را حفظ کنید و همانطور که در اوایل انقلاب با اتحاد و همبستگی قدرت خود را نشان دادید و ثابت کردید که پشتیبان این انقلاب هستید و قرآن به مسلمانان توصیه می کند که آیه واعتصمو به حبل الله جمیعاً ولا تفرقوا را حفظ کنید که اگر همگی تان به ریسمان الهی چنگ زنید هیچ وقت متفرق نمی شوید و دشمن نمی تواند بر شما غلبه کند.

امیدورام که در پشت جبهه و یا مدرسه و یا دانشگاه و هر شغل که به شما محول شده و مسائل شرعی، در همه جوانب فعالیت داشته باشید و کمک های خود را به جبهه ها و یا پشت جبهه ارسال کنید.

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید سجاد ساداتی

 

shahid-sadjad-sadati

 

تاریخ : 1346

تاریخ شهادت : 25/02/1366

محل شهادت : سردشت – بانه

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

بعد از شهادت من ، برادرانم ! هیچ وقت جبهه ها را خالی نگذارید . خواهش دارم مرا در گلزار شهدای سادات محله دفن کنید و از مادر عزیزم در روزهای پینج شنبه بر سر مزارم بیایند و برایم فاتحه بخوانند.

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید علی اندراجمی

 

shahid-ali-andarajemi2

 

تاریخ تولد : 1366

تاریخ شهادت : 28/03/1366

محل شهادت : نهر عنبر

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

ای برادر و خواهر مسلمان ! مهر و دوستی از دنیا بر کن تا از مرگ نهراسی . در انجام کار اگر بر مرگ پیروز شوی ، سربلند خواهی زیست و جزء یاران امام حسین (ع) خواهی بود و با شهیدان کربلا محشور خواهی شد.

 

 ………………………………………………………………….

 

شهید سید مجتبی معصومی ساداتی

 

shahid-mojtaba-masoumi

 

تاریخ تولد : 07/05/1360

تاریخ شهادت 1380

محل شهادت : نهر عنبر

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

فردای آن روز که دوستش شهید سنجایی که او هم اهل ساری بود قرار بود به گشت برود ، اصرار زیادی داشت که با آن ها برود . تمام پول هایش و عکس هایش را به دیگر دوستانش داد. وقتی از او پرسیدند چرا این کار را می کنید ، می گفت : دوست به درد همین موقع ها می خورد . بالاخره با پافشاری زیاد با آن ها همراه شد.

در منطقه نهر عنبر در حال گشت زنی بودند چرخ های ماشین بر مین عمل کرده و منفجر می شود . همه افرادی که در این گشت بودند به درجه رفیع شهادت می رسند . شهید سید مجتبی 6 روز در سردخانه خرم آباد بود و به زادگاه اش منتقل و مراسم تشیع باشکوهی برگزار شد.

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید محمد علی رضوی ساداتی

 

shahid-mahammad-ali-razavi

 

تاریخ تولد : 1341

تاریخ شهادت : 21/06/1364

محل شهادت : کردستان

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

مادر و پدر شهید ! شما فرزندتان را در راه میهن و انقلاب و امام داده اید و فرزند شما علی اکبر گونه به سوی معبودش شتافت و شهید شد . شهادت یک درجه بلند و رفیعی است که همه کس لیاقت رسیدن به چنین مقامی را ندارند . تنها مردان خدا و دلباختگان او می توانند این مقام را کسب کنند . شما ناراحت نباشید و گریه نکنید ، فرزند شما راه حسین را انتخاب کرده و ما هم ادامه دهنده راهش هستیم.

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید ارسلان علوی اندراجمی

 

shahid-arsalan-alavi

 

تاریخ تولد : 1345

تاریخ شهادت : در تاریخ 05/04/1366 در عملیات پدافند نصر 4 جزیره مجنون بر اثر بمباران شیمیایی شد و در تاریخ 26/03/1381 بر اثر بیماری شیمیایی شهید شد.

 

خلاصه ای از زندگی نامه شهید :

او با دانش آموزان به خوبی و با مهربانی رفتار می کرد . به درس اهمیت زیادی می داد و در کلاس او نظم خاصی برقرار بود و در کار خود بسیار جدیت به خرج می داد.

شهید سید ارسلان علوی را باید معلم صبر و استقامت و ایثار دانست که با تحمل این 15 سال درد و رنج ، صبر را به ما آموخت و این جمله را به ما یادآوری کرد که هیچ وقت دست توکل خود را پایین نیاوریم و همیشه راضی به رضای خدای خویش باشیم.

 

………………………………………………………………….

 

شهید سید اسماعیل علوی اندراجمی

 

shahid-esmaeil-alavi

 

تاریخ تولد : 1339

محل شهادت : 07/09/1361

محل شهادت : جنوب

 

خلاصه ای از وصیت نامه شهید :

تنها آرزویم این است که صدامیان را شکست دهیم و راه کربلا را باز کنیم و خودم شهادت را در آغوش بگیرم . دنیا هیچ مفهومی ندارد و تنها راهی که برادران و دوستان و خویشاوندان باید بروند این است که نگذارند خون شهیدان به هدر برود و این راه را ادامه دهند تا منافقین از کارهایشان عبرت ببرند و خود تسلیم سپاه اسلام شوند و دیگر بین برادران مسلمان تفرقه نیندازند.

من از هر ایرانی می خواهم راه شهیدان را دنبال کنند و به ندای رهبر انقلاب ایران مان امام خمینی لبیک گویند تا بتوانند یرانی آباد و آزاد داشته باشند و دیگر هیچ کشوری نتوانند برآن ها حکومت کنند.

 

 

1 نظر
  1. سیدعلیرضا رضائی می گوید

    بسمه تعالی
    باسلام
    برای فرج و سلامتی امام زمان عج صلوات
    نثارروح پاک شهدا صلوات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.