پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلپایگانی: اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو در مازندران انجام می‌شود

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن گلپایگانی به مناسبت روز جهانی دامپزشکی در ۱۴ اردیبهشت، بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان مازندران اظهار کرد: شاخص‌ترین وظیفه این سازمان جلوگیری از بروز بیماری در حوزه دام، طیور و آبزبان است، در حوزه سلامت و بهداشت عمومی هم این اقدامات نمود پیدا می‌کند.

وی با اشاره به مشکلاتی که ویروس فوق حاد پرندگان در جهان ایجاد کرد، گفت: همواره دامپزشکان در صف اول مقابل با ویروس فوق حاد پرندگان بوده‌اند همچنین در حوزه فعالیت دامپزشکان در کرونا اقدامات علمی و پژوهشی در حال انجام است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با بیان اینکه نظارت بر فرآورده‌های دامی در زمان شیوع کرونا تشدید افزایش یافته است، افزود: حضور در روستاها برای مقابله با بیماری مشترک از انسان و دام جمله اقداماتی است که در استان انجام می‌شود.

گلپایگانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در مازندران با اشاره به اینکه این استان قطب اول تولید طیور است،گفت: خدمات دامپزشکی در ۲۲ شهر و ۲۳ خانه بهداشت روستایی مستقر هستند ارائه می‌شود.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای برخورد با افراد مختلف در حوزه دامپزشکی، افزود: در ایام نوروز بیش از ۱۲۰ هزار بازدید انجام شده که در نهایت ۱۴ تن و ۲۴۰ کیلوگرم فراورده‌های خام دامی ضبط شده و هفت مورد به دادگاه و ۱۰ مورد به تعزیرات معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران برخورد با عرضه‌کنندگان دامی غیرمجاز را ۳۰ مورد اعلام کرد و ادامه داد: پرونده دو مجموعه متخلف عرضه مواد غذایی به مرجع قضایی ارجاع داده شده است.

گلپایگانی درباره تب کریمه کنگو افزود: برای جلوگیری از این بیماری باید اقدامات پیشگیرانه انجام شود اما با توجه گرانی سم باید سمپاشی دامداری‌ها انجام شود که بر عهده همکاران ما بوده و در تفاهم اولیه که با بسیج جامعه کشاورزی استان امضا شد، مقرر شده از ظرفیت این مجموعه استفاده شود.

 /۸۶۰۰۴/ج

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.