پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلایه مربی سازنده کشتی ساری از چوب لای چرخ تا حمایت نکردن متولیان

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، این روزها کشتی در شهر ساری بعد سال‌ها افول دوباره چهره قهرمانان به خودش دیده است. اما باکمی پیگیری متوجه این موضوع شدیم که قهرمانان این چند وقت اخیر کشتی در ساری، مربوط به یک باشگاه است. به سالن تختی ساری رفتیم و با مربی سازنده اما مطرح مازندرانی رو به رو شدیم. او کسی نبود جز علی خدایی! مربی سازنده ای که در این گفت‌وگو درددل‌های زیادی هم داشت.

فارس: آقای خدایی از موفقیت شاگردان شما در سه رده سنی و کسب مدال در مسابقات کمی صحبت کنید:

سلام ابتدا باید عرض کنم این اتفاق خوب با تلاش و کوشش همه‌ اعضای باشگاه تختی صورت گرفته است. از آقا شاپور واحدتن که مسؤول خدمات و تدارکات باشگاه است تا دیگر مربیان آقایان رضایی و حسینی و سیدپور و خاطری که بنده هم یکی دیگر از مربیان باشگاه تختی هستم در کنار هم مجموعه بسیار خوبی تشکیل دادیم که با کمک همدیگر توانستیم این  موفقیت را کسب کنیم که به نظر خودم این اتفاق بسیار نادری در کشور محسوب می‌شود.

فارس: اسامی قهرمانان مدال‌آور این روزهای باشگاه تختی را اعلام کنید..

 یاسین رضایی ۶۱ کیلو بزرگسالان در سال ۱۴۰۲ در تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان به مدال برنز دست پیدا کرد.

 اهورا خاطری در وزن ۴۵ کیلو نوجوانان قهرمانی آسیا قرقیزستان مدال طلا را از آن خود کرد.
 علی رضایی در وزن ۷۰ کیلوگرم جوانان قهرمانی آسیا اردن با کسب مدال طلا سکوی قهرمانی را فتح کرد.

فارس: باشگاه تختی در سال‌های اخیر قهرمان مدال‌آور زیادی به کشتی کشور معرفی کرده چند نفر از این قهرمانان را نام ببرید و بفرمایید آیا با وجود این ظرفیت مسؤولان حمایتی از باشگاه شما کردند یا خیر؟

همان‌طور که گفتید طی سال‌های تلاش‌ ما، قهرمانان زیادی در این باشگاه برای کشور افتخار آفرینی کردند. آقایان محمدحسین محمدیان و مهدی یگانه جعفری و مرتضی رضایی قلعه و آقایان لطیف مومنی و علی شفیع‌زاد و عقیل رضاپور و مران شیخی و بسیاری دیگر از عزیزان در سکوهای قهرمانی آسیایی و جهانی در رده‌های مختلف سنی برای کشورمان افتخار کسب کردند.

اما سوال کلیدی در ارتباط با کمک و حمایت مسؤولان باید گفت؛ طی چند سال اخیر هیأت کشتی ساری که به عنوان متولی و پدر کشتی شهر محسوب می‌شود، هیچ‌گونه کمکی در این اتفاقات خوب برای کشتی شهرمان انجام ندادند.

حتی در حد یک خسته نباشید و خدا قوت هم اقدامی از سوی رئیس هیأت انجام نگرفته است به‌جز چوب لای چرخ بنده و باشگاه بزرگ تختی قرار گذاشتن! کجای این مملکت می‌توان چنین موردی پیدا کرد که به‌جای تشویق و دلجوئی، بدترین نوع رفتار مربی باشگاه (بنده) را داشته باشند؟!

فارس: یعنی هیأت شهرستان از موفقیت باشگاه شما خوشحال نمی‌شد!؟

 طی این ۳ سال حضورشان جز جدال با باشگاه و اینجانب کار دیگری صورت نگرفته، انگار مأموریت پیدا کردند که بنده را از صحنه موفقیت‌های کشتی کشورم محروم کنند. کار را به جایی رساندند که مجموعه موفق باشگاه را متلاشی کنند! که اگر پای دلسوزان کشور نبود الان مشخص نبود چه بلایی بر سرمان می‌آمد.

فارس: شما که دلسرد نشدین؟

باور بفرمایید در این راه بسیار سخت و دشوار سازندگی و به منصه ظهور رساندن کشتی‌گیران،هیچ چیز مرا خسته نخواهد کرد به جز مسؤولانی که با رفتارشان باعث دلسردی امثال من خواهند شد که نتوانیم راه افتخارآفرینی و سربلندی ورزش شهرمان و کشورمان ادامه دهیم.

فارس: بگذریم؛ به نظر شما در چه رده سنی  و چه اوزانی ظرفیت بیشتری در کشتی شهر ساری وجود دارد که بتوانند انتظار کسب مدال را افزایش دهند؟

ما در همه وزن‌های کشتی می‌توانیم مدعی قهرمانی در سطح المپیک داشته باشیم به شرطی که مدیریت دلسوز در راس کشتی شهر وجود داشته باشد.

فارس: به عنوان یک مربی سازنده برنامه پیش روی باشگاه تختی و شخص شما برای آینده چیست؟

خدا را شکر می‌گویم مسؤولان دلسوز هم زیادند که در راه افتخارآفرینی برای کشتی شهر کمک و همراهی می‌کنند حدود یک ماه است با پیگیری‌های انجام شده یک تشک کشتی توسط اداره کل ورزش و عباد دلیری رئیس اداره ساری تهیه شد و کشتی‌گیران، بچه‌های شهرم که سال‌ها از عدم وجود تشک کشتی مناسب برای تمرین رنج می‌بردند صاحب یه تشک تمرین مناسب شدند.

همچنین از برنامه‌های  پیش رو برای پیشرفت کشتی‌گیران از حضور مربیان در کلاس‌های ارتقا دانش روز کشتی و کلاس‌های تمرین در باشگاه به صورت مدون و منظم‌تر از قبل می‌توان ذکر کرد و همچنین آقای دلیری  قول تامین امکانات بیشتر و بهتر در جهت پیشرفت بیشتر کشتی‌گیران را به ما دادند که امید داریم این اتفاقات در آینده‌ای نزدیک رقم بخورد.  

فارس: کشتی ساری را طی دو سه سال اخیر چطور ارزیابی می‌کنید؟

به دلایل مختلف که عنوان شد عدم مدیریت و بی‌انگیزگی مربیان، بی‌توجه بودن به مربیان سازنده و کشتی‌گیران آینده‌ساز طی این دو سه سال، نمی‌توان روزهای خوبی در کشتی ساری مشاهده کرد. این دو سه سال اوج بی‌توجهی به مربیان و باشگاه‌های سازنده و عدم تامین منابع مالی جهت پیشرفت کشتی را شاهد بودیم.

فارس: فکر می‌کنید در این شرایط  رمز موفقیت باشگاه تختی چیست؟

باور بفرمایید اگر امروز  فقط از یک باشگاه این  موفقیت‌های خوب و قهرمانان آینده‌ساز برای شهر، ظهور پیدا کردند  به پشتوانه تلاش خود عوامل باشگاه است. چرا که اگر می‌خواستیم به امید هیأت کشتی شهر باشیم با این بی توجهی‌ها کار ما هم بهتر از باشگاهای دیگر نمی‌توانست‌ بشود، لیکن خودمان با تلاش و ابتکار عمل این موفقیت را به‌دست آوردیم.

 باشگاه‌های ساری با ظرفیت بسیار بالا می‌توانند سر آمد همه‌ استان باشند ولی هیأت کشتی شهر به جای سرکشی و دلجویی و تامین امکانات برای باشگاه‌ها به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی بوده که بعید می‌بینم که باشگاه‌ها جز به تکیه به توان خودشان بتوانند به سازندگی (منظور ساختن یک کشتی‌گیر زبده در قامت قهرمانی است) دست پیدا کنند.امیدی به هیأت فعلی نیست.

فارس: ارتباط شما با فدراسیون خوب است؟

همینطور از همه‌ کسانی که به ما کمک و امید دادند و مایه دلگرمی ما شدند. ممنونم خصوصا باید واقعیت‌ها را گفت امروز اگر شخص دکتر دبیر ریاست فدراسیون نبودند امروز نامی از این عزیزان نمی‌نتوانست باشد. چرا که وی جلوی زورگویی و چوب لای چرخ گذاشتن‌های هیأت شهرم را گرفت.

فارس: یک نصیحت برای کشتی‌گیران و یک صحبت با کشتی دوستان داشته باشید!

به همه کشتی‌گیران سفارش می‌کنم با عشق و انگیزه تمرینات خود را ادامه دهند و هیچ وقت ناامید نشوند و از خانواده‌ها هم تقاضا دارم حمایت‌های خودشان را در چهارچوب ورزش برای بچه‌های‌شان ادامه دهند و هیچ وقت دخالت در حیطه کاری مربیان نکنند چرا که با این دخالت‌ها راه پیشرفت فرزندان‌شان را سد خواهند کرد.

فارس: و سخن آخر علی خدایی چیست؟

از مسؤولان شهری و استانی تقاضا دارم برای سربلندی شهرمان هر چه زودتر دست مسؤولان بی‌کفایت را از ورزش کوتاه کنند.
از محمدعلی نوبخت فرماندار ساری که خود از جنس کشتی است کمال تشکر را دارم چرا که بعد از قهرمانی این سه عزیز به دیدار این عزیزان خانواده‌های آنان رفتند و رسم معرفت و بزرگی را در قبال فرزندان شهرشان به جا آوردند.

پایان پیام/م


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.