پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گلایه استاندار مازندران از وزارت جهادکشاورزی در تعیین قیمت محصولات تولیدی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در جلسه تنظیم بازار استان با بیان اینکه سازمان صمت باید هوشمندانه در بازار ورود پیدا کند و تولیدکنندگانی که در استان با عشق و علاقه کار می‌کنند را حمایت کند، اظهار کرد: بخش خصوصی حمایت می‌خواهد و با حمایت ما با عشق و علاقه اقدام به تولید می‌کند چرا که ظرفیت تولیدی خوبی در استان داریم که باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد در ستاد تنظیم بازار هر بار مباحث تکراری مطرح شود و راهکار ارائه نشود، بی‌فایده است.

وزارت جهادکشاورزی برای کشاورزان مازندران تصمیم می‌گیرد

استاندار مازندران با بیان اینکه زمان برداشت محصول همه دغدغه‌مند می‌شوند و نباید کسی را مقصر دانست بلکه همه ما پشت این میز نشستیم مسؤول هستیم،گفت: آن چیزی که در کف جامعه است با آن چیزی که در جلسات می‌شنویم متفاوت است و در اقناع‌سازی باید با مردم صحبت کنیم.

وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی، اتاق بازرگانی، جهادکشاورزی و صمت در جلسات طرح و برنامه بیاورند، اظهار کرد: مسئله ساماندهی تولیدات محصولات کشاورزی مدنظر قرار گیرد و به طرح و برنامه مدون تبدیل شود و اجرایی شود.

استاندار مازندران گفت: وقتی نهاده‌های کشاورزی آزاد شد، قیمت هم نباید دستوری باشد و قیمت را هم باید کشاورز و باغدار تعیین کند.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی هم در محصول برنج و هم مرکبات بلا سرمان آوردند و خودشان برای ما تصمیم می‌گیرند و از طرف ما قیمت‌گذاری می‌کنند و جهادکشاورزی مازندران باید با وزارت متبوع مکاتبه داشته باشد و تکلیف ما را مشخص کند.

استاندار مازندران اظهار کرد: برای کالاهای اساسی شب عید و ماه مبارک رمضان از اکنون پیگیری شود و کمیته‌ای در این خصوص شکل گیرد و به روزهای پایانی سال موکول نکنند.

حسینی‌پور گفت: دو هفته است خرید برنج پرمحصول شروع شد و ۳۰۰ تن خرید محصول عدد قابل قبولی نیست و مراکز خرید باید گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: باید حضور دستگاه‌های مربوطه در جلسات و تولید و بازار معنادار باشد و نباید این همه گلایه‌مندی در بازار وجود داشته باشد و ما نباید پاسخگوی حجم بالای اعتراضات باشیم چرا که دستگاه مسؤول پاسخگوی وظیفه‌مندی خود نیست‌.

باغداران از میادین میوه و تره بار استقبال نکردند

 حسن عنایتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در این جلسه با بیان اینکه در دولت سیزدهم و با تلاش‌های انجام شده، ارزان‌سازی غذا صورت گرفت که شاهد کاهش قیمت برنج، مرغ، آرد و سایر محصولات کشاورزی استان هستیم که نشان از افزایش بهره‌وری دارد، گفت: هشت مرکز برای خرید برنج پرمحصول در استان دایر شد که تاکنون ۳۰۰ تن برنج ندا و شیرودی از کشاورزان خریداری شد .

وی گفت: ۴۰ غرفه از سازمان میادین برای توزیع مستقیم مرکبات اخذ شد که تنها ۹ نفر مراجعه کردند و استقبال خوبی نشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ۱۴ درصدی برای سورتینگ‌داران در نظر گرفته شد تا مرکبات و کیوی استان را خریداری کنند.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.