پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

گام بزرگ مردم مازندران در پیچیده شدن طومار فتنه در ۸ دی ماه ۸۸ /میخ آخر تابوت جریان فتنه توسط سردار سلیمانی کوبیده شد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، اثر ضدامنیتی و خطر فتنه ۸۸ به گفته کارشناسان بیشتر از فتنه ۸ ساله صدام بوده است و عناصر فتنه ۸۸ در درون پایتخت و توسط برخی از خواص اتفاق افتاد که آنها سران فتنه نبودند بلکه بازیگران سناریویی بودند که سران و سناریونویسان آن خارج از کشور و جزو سرویس‌های جاسوسی بودند، در این صحنه مردم دیار علویان یک روز زودتر از حماسه مردم سراسر کشور یعنی هشتم دی‌ماه برای پیچیدن طومار فتنه پا به میدان گذاشتند و با راهپیمایی بصیرتی ولایت‌مداری خود را به نمایش گذاشتند؛ به همین مناسبت به تشریح مسائل آن روزها از زبان میثم معافی کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی استان پرداختیم تا بازخوانی داشته باشیم از جریانی که طومار آن را مردم پیچیدند و به آنها مجال عرض اندام ندادند.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی با بیان اینکه «جورج سروس» صهیونیستی انقلاب‌های مخملی را در منطقه خاورمیانه، آسیا و اروپا پیگیری کرده بود و در حوزه فروپاشی و تجزیه شوروی هم این موسسات با ایجاد جنگ نرم وارد شدند، گفت: آنها عنوان کردند؛ ۵ سال قبل از جریانات و حوادث کوی دانشگاه در سال ۸۸، فتنه ۸۸ را طراحی کردیم و این به معنای آن است که از چندین سال قبل به دنبال شرایط و عواملش بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه جعبه سیاه فتنه ۸۸ هنوز رمز گشایی و رمزیابی نشده است، گفت: به فرموده مقام معظم رهبری ۲۰ سال آینده مشخص می‌شود که چه عوامل داخلی و خارجی  دست به دست هم داده  و این فتنه بزرگ را شکل دادند.

این کارشناس سیاسی و اجتماعی با اشاره به خسارت‌های مادی و امنیتی فتنه ۸۸، اظهار کرد: این فتنه گرچه پس زمینه امنیتی داشت اما خسارت اقتصادی بسیار بزرگی به مملکت ما وارد کرد.

معافی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سال ۸۸ در مشهد مقدس یک دهه را به عنوان پیشرفت و عدالت تعیین کردند، افزود: سران فتنه ۸۸ با تضعیف کشور، کاری کردند که تصمیمات مهم کشور و نظام به شورای عالی امنیت ملی برود و این ضربه بزرگی به اقتصاد کشور وارد کرده بود.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان مازندران از «دولت مذاکره» به عنوان یکی از خروجی‌های فتنه ۸۸ و به ارمغان آوردن خسارت محض برای کشور یاد کرد، گفت: در این فتنه ۳۲۴ هزار میلیارد تومان خسارت مادی به ما زده شد، ۴ هزار و ۲۰۰ گزارش ضد امنیتی و یک هزار و ۷۰۰ اتاق فکر و سرویس جاسوسی بر علیه جمهوری اسلامی ایجاد کردند، ۳۵ هزار مقاله در خصوص براندازی نظام نوشته شد و ۱۷ سفارتخانه خارجی آنها را همراهی کردند.  

وی خروجی فتنه ۸۸ را نتیجه خیانت برخی عوامل داخلی که رفتار اجتماعی و سیاسی آنها نشان دهنده خروج از خط امام راحل است، برشمرد، اضافه کرد:  در این جریان عده‌ای از عناصر فالور آمریکا و اکثر مردم فدایی ولایت بودند.

معافی با اشاره به پیشگام بودن مردم مازندران در علوی‌گری و ولایتمداری، گفت: به فرموده حضرت آقا مردم مازندران بر خلاف بلاد دیگر مستقیم شیعه شدند و در ولایتمداری و علوی‌گری نیز پیشگام هستند، همچنان که در جنگ علیه صدام، لشکر ۲۵ کربلا پیشگام بود.

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی اظهار کرد: مردم مازندران با احساس نیاز به قیام در برابر عوامل و عناصر فتنه، یک روز قبل از ۹ دی در میدان امام حسین (ع) و امامزاده یحیی (ع) ساری تظاهرات کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه در ۶ دی ۸۸ به دنبال اهانت به امام حسین(ع) مردم مازندران احساس کردند که اهانت کنندگان به امام حسین شمر و شامیان زمانه‌اند، اضافه کرد: تمام اقشار اعم از روحانیون، دانشگاهیان، روستائیان و پیر و جوان به میدان آمدند تا دِین خود را نسبت به ولایت، رهبری و امام حسین(ع) اَدا کنند و به پیوست از مرکز استان، شهرستان‌ها نیز از شورای هماهنگی تبلیغات، وقت گرفتند تا آنها نیز تظاهرات داشته باشند و با مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بیعت کنند.

وی با اشاره به سیاسی شدن دو واژه «دین» و «مردم» بعد از انقلاب جمهوری اسلامی، گفت: قبل از انقلاب دین و مردم، هیچکدام دخالتی در سیاست نداشتند اما بعد از انقلاب مردم از دهیار تا رهبری را خودشان انتخاب کردند و گرفتن یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون رای در این ۴۳ سال نشان دهنده دخالت مردم در سیاست و سرنوشت خودشان و دین در سیاست است و مردم دیندار و دینِ مردم دار باعث شکل گرفتن قیام ۹ دی شدکه به فرموده حضرت آقا قیام خدایی بود و برای اینکه ما ۹ دی را ثبت کنیم حتما باید فتنه ۸۸ و عناصر و عوامل فتنه را بشناسیم و بدانیم آنچه ما را نجات داد اعتقادات ما بود و بنا بر اذعان یک تئوریسین صهیونیستی به دلیل اعتقاد و اعتماد مردم به ولایت فقیه ما در فتنه ۸۸ شکست خوردیم.

معافی با بیان اینکه عوامل و عناصر فتنه ۸۸ قصد داشتند با ابطال انتخابات یک اسیدپاشی بر علیه ساحت دموکراسی، مردم سالاری و جمهوریت نظام انجام دهند، افزود: آنها می خواستند کاری کنند که نپذیرفتن نتیجه انتخابات تبدیل به یک فرهنگ شود؛ چنانچه صد سال دیگر هم اگر در یک روستایی انتخاباتی شکل گیرد می‌تواند باطل شود و همانطور که در کشورهای آفریقایی انتقال قدرت با کودتا شکل می‌گیرد در جمهوری اسلامی نیز با این تمدن و استعداد مردمی از لوله تفنگ عبور کند که رهبری فرمودند: «نتیجه انتخابات خط قرمز من است و به هیچ وجه اجازه نخواهم داد جمهوریت نظام زیر سوال رود». سردار سلیمانی هم متوجه شد که این دعوای انتخاباتی کار دشمن است و حضور بهائیت، انجمن پادشاهی و جریان نفاق و منافقین در آن کاملا هویدا است، گفت: «مردم در ۹ دی پوزه دشمن را به خاک مالیدند».

کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی با اشاره به ارتباط  ۹ دی و ۱۳ دی سالروز شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: در فتنه ۸۸ برخی عناصر فتنه در دفاع از صهیونیست‌ها شعار«نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» را سردادند اما با شهادت سردار سلیمانی در ۱۳ دی یک ایام الله دیگری اتفاق افتاد و چون عوامل فتنه هم آمریکایی بودند و سردار را هم آمریکایی‌ها به شهادت رساندند و سردار به طور مستقیم با آمریکایی‌ها می‌جنگید مردم در ۱۳ دی این شعار را نگفتند بلکه با مقام معظم رهبری بیعت و با سردار سلیمانی برای جبهه مقاومت اسلامی تجدید بیعت کردند و تلاش کردند تا عناصر فتنه در ایران تنها بمانند. مردم در ۱۳ دی و تشییع جنازه سردار سلیمانی به جهان نشان دادند که با هم متحدند و این اتحادیه جبهه مقاومت در دنیا شکل گرفت.

معافی با بیان اینکه میخ آخر تابوت جریان فتنه توسط سردار سلیمانی کوبیده شد، افزود: عوامل و عناصر فتنه به نیابت از آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواستند با نظام ولایت فقیه و جمهوری اسلامی بجنگند و ما را در منطقه منزوی کنند اما سردار سلیمانی این اجازه را نداد و در مهم‌ترین نقطه دنیا قیام شکل گرفت و جبهه مقاومت اسلامی موفق شد تایید خروجی کار را در تشییع جنازه و بیعت با سردار سلیمانی و امروز هم محبوبیت جهانی و منطقه ای ایشان، کسب کند.

وی در خاتمه بیان کرد: ۹ دی و ۱۳ دی یک ایام الله است که مقام معظم رهبری فرمودند: «این دو واقعه با هم ارتباط دارد و نزدیکی این دو واقعه هم یک امداد الهی است که ما باید این دو پیام را دریافت کنیم».

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.