پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک موثر سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا/ احداث کارخانه نوآوری در مازندران

0


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، احمد حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در استان مازندران برای برون‌رفت از مشکلات کرونا، اظهار کرد: با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری موثر سپاه کربلا و بسیج در زمینه جلوی از شیوع کرونا در  استان اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی در ارتباط با اقدامات انجام شده برای توسعه اقتصادی در استان گفت: زراعت چوب به عنوان یک اولویت اصلی توسط مسؤولان شهرستانی در حال پیگیری است، بر اساس برنامه در ۴ هزار هکتار از زمین‌ها باید زراعت چوب انجام شود و به نوعی رقابت بین شهرستان‌های استان مازندران ایجاد شده است.

استاندار مازندران در ادامه از برنامه‌ریزی به اقدامات انجام شده برای ایجاد صنعت پتروشیمی در استان خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذار این بخش صحبت کردیم برای اجرای این طرح زمین در منطقه امیرآباد بهشهر پیش‌بینی شده و مجوزهای لازم را دریافت کردیم و براساس برنامه اجرای این طرح ۲ هزار شغل به صورت مستقیم در استان ایجاد می‌کند و تا پایان سال عملیات اجرایی این پروژه در استان آغاز می‌شود.

وی به اقدامات انجام شده برای ایجاد پایانه صادراتی در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: با بهره‌برداری از این پروژه صادرات محصولات کشاورزی به صورت منظم در دستور کار قرار می‌گیرد.

حسین‌زادگان با اشاره به اقدامات انجام شده برای آزادسازی حریم دریا،گفت: همه ارگان‌ها و نهادهای که تعهد اجرای این طرح را دارند اقدامات لازم را انجام داده‌اند در برخی از مجموعه‌ها با معذوریت‌های مواجه هستیم اما براساس برنامه آزادسازی سواحل انجام می‌شود.

استاندار مازندران در ارتباط با برنامه‌ریزی برای برقرار پرواز ساری به آکتائو، گفت: در مرحله نهایی اخذ مجوز قرار داریم برای عملیاتی کردن این پرواز از  وزارت صنعت، اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی قول همکاری و کمک دریافت کردیم تا این پرواز انجام شود.

وی در ارتباط با توسعه همکاری با استانداران سایر کشور به ویژه استانداران کشورهای که مراودات اقتصادی با مازندران داشتند، افزود: در زمان شیوع کرونا ارتباطات به صورت ویدئو کنفرانسی برقرار بوده است بسترسازی‌های ارتباطی وجود دارد و همه هم و غم ما تقویت و حفظ ارتباطات است.

استاندار مازندران همچنین از راه‌اندازی کارخانه تولید فولاد، مرکز تولید و پرورش قزل‌آلا رنگین کمان عاری از ویروس و همچنین کارخانه نوآوری خبر داد.

وی در ارتباط با قزل‌آلا رنگین‌کمان عاری از ویروس، گفت: این طرح با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌زودی در استان مازندران راه‌اندازی می‌شود.

استاندار مازندران همچنین درباره فعالیت کارخانه نوآوری، اظهار کرد: این پروژه با ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بخش خصوصی و ۱۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض معاونت علمی ریاست جمهوری بر اساس برنامه تا سه ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 /۸۶۰۰۴/ج

 

 




لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.