پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمک بیش از ۱۲ میلیاردی خیران برای تحصیل دانش‌آموزان مازندرانی

0

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام بشیر عالیشاه صبح امروز در مراسم نواختن زنگ عاطفه‌ها که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش ناحیه دو مرکز مازندران در مدرسه ابتدایی دخترانه نزهت برگزار شد، اظهار کرد: مازندران ۲۰ هزار دانش آموز محروم دارد که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز و هزار و ۷۰۰ دانشجو از کمیته امداد امام خمینی خدمات حمایتی دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اشاره به اینکه باید برای ۲۰ هزار نفر برنامه فرهنگی،آموزشی و حمایتی داشته باشیم، افزود: سرانه هر دانش‌آموز ۱.۵ میلیون تومان است؛ ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سرانه دانش‌آموزان نیاز است که ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از سوی مردم خیر مازندران مساعدت شد. 

وی شعار امسال جشن عاطفه‌ها را «با هم مشق محبت بنویسیم» اعلام کرد و گفت: برای داشتن جامعه‌ای مترقی و توسعه یافته فرهنگ سازی باید از مدرسه برای دانش آموزان سنین کم انجام شود.

عالیشاه یکی از رویکردهای کمیته امداد امام خمینی را تامین معیشت قشر بی‌بضاعت عنوان کرد و یادآور شد: با اجرای فعالیت‌های فرهنگی در مدارس روح هم سیر خواهد شد.

 

وی اجرای طرح دوشنبه‌های پر مهر را اقدام موثری برای احیای فرهنگ انفاق در مدارس دانست و ادامه داد: کمک دانش آموزان به صندوق صدقات در مدارس سبب شد تا حمایت بهتری به مددجویان داشته باشیم. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران با اعلام اینکه ۲هزار و ۷۰۰ یتیم زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند، تصریح کرد: اقدام ماندگار خیران ساخت دو مسکن برای خانواده ایتام بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی ۸۰ هزار خانوار در قالب ۱۳۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش خود دارد.

* اجرای عدالت اجتماعی

محمدعلی نوبخت فرماندار ساری نیز اجرای عدالت اجتماعی را رویکرد دولت سیزدهم دانست و گفت: بنا داریم در مرکز مازندران شعار دولت سیزدهم را در سطوح مختلف اجرا کنیم.

وی به پویایی استقرار نظام جمهوری اسلامی بعد از چهار دهه اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی بعد از اینهمه سال مسیر پیشرفت و توسعه را طی می‌کند و این مهم استمرار خواهد داشت.

نوبخت به همدلی مردم نسبت به یکدیگر و همراهی با دولت و نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: شور عاطفه‌ها بخشی از همدلی مردم به یکدیگر  است دراین رویداد فرهنگی پرچم و محبت و همگرایی در جامعه برافراشته شده است.

فرماندار ساری با بیان اینکه آموز و پرورش نهادی موثر در پرورش نسل آینده جامعه است، تصریح کرد: نوعدوستی و همدلی در بین نسل جدید جامعه به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است.

*نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در ۴۸۰۰ مدرسه

قاسم مهدوی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران نیز نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در مدارس را احیای انسانیت و فرهنگ نوعدوستی دانست و گفت: دانش آموزان در مدارس علاوه بر تحصیل علم، رفتار اجتماعی و تجربه زندگی در کنار هم بودن را می‌آموزند.

وی با اعلام اینکه امسال زنگ عاطفه‌ها در ۴ هزار و ۸۰۰ مدرسه نواخته شد، خاطرنشان کرد: اسناد تحول بنیادین با تمرکز بر گام دوم انقلاب و رویکرد نوین فرصت مناسبی را برای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان ایجاد کرد.

 /۸۶۰۰۶/ج


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.