پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کمر تحریم مفتضحانه شکسته است/ امسال هیچ اشتغالی تعطیل نشد

0

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، پرویز فتاح ظهر امروز در نشستی با آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه و سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران با اشاره به اینکه جنس خدمات این نهاد و افتتاح امروز از جنس انقلاب، امام و نظام است، اظهار کرد:  املاک غارت شده به دست پهلوی را به دست نظام و انقلاب و مردم مظلوم، محروم و حق‌دار برسانیم.

وی با بیان اینکه این کار را امروز به‌صورت نمادین در ساری انجام می‌دهیم، افزود: این کار برای مردم و دنیا پیام دارد که جمهوری اسلامی ایران رفتارش با اموال و املاک ملت که غضب شده به چه صورت خواهد بود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به تغییر دولت طی ماه‌های اخیر، بیان کرد: تجربه نشان می‌دهد این تغییرات ماهوی است، تقاضای من از استاندار این است دولت مستقر شود البته تغییر دولت به معنای تغییر همه مدیران نیست بلکه باید کار به دست اهلش سپرده شود چون فرصت خیلی زیاد نیست شرایط اقتصادی و بین‌المللی حساسیتی ایجاد کرده است و فرصت‌ها از دست نرود.

این مسوول با تاکید بر اینکه اصل وحدت باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: اختلافات باید با مصلحت‌اندیشی مدیریت شود.

فتاح با اعلام اینکه بخشی از فعالیت‌های ما در حوزه محرومیت‌زدایی است، بیان کرد:  در بخش تولید امسال باوجود سختی‌ها موفق عمل کردیم هیچ اشتغالی تعطیل شد و هیچ کارگری بدون حقوق نمانده که نشان می‌دهد کمر تحریم‌ها مفتضحانه شکسته است.

وی یادآور شد: امسال باوجود شرایط سیاسی، تحریمی و کرونایی اما شرایط بهتر از سال‌های قبل است اگر دولت به‌صورت کامل مستقر و مسلط باشد و هماهنگ عمل کنند شرایط بازار تا حدی حتما کنترل می‌شود و از این شدت تورم کاسته خواهد شد.

*اقدامات خوب در بحث کرونا

این مسوول با اشاره به ارائه خدمات خوب در بحث کرونا در حوزه رسیدگی به محرومان، تصریح کرد: امسال هم فعال هستیم و بسته‌های معیشتی پایان سال در حال جمع‌آوری است که توزیع آن را  تا پایان سال در همه استان‌ها ازجمله مازندران دستور کار قرار دهیم.

فتاح با اشاره به بازدید از دشت‌ناز ساری، اظهار کرد: بخش اقتصادی کشاورزی فعال کشور است که سعی می‌کنیم فعال‌تر کنیم و همه می‌توانند الگو بگیرند.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های اقتصادی گردشگری در غرب استان، چند واحد دامپروری در دست بنیاد است که درحال توسعه هستیم، یادآور شد:باید بررسی کنیم آنچه که برای مردم استان انجام دهیم که زیر سرسبزی در فقر پنهان هستند و از نزدیک دیدیم باید رسیدگی بهتر و بیشتر انجام دهیم که امیدواریم به وظیفه خود عمل کنیم.

*مازندران  در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی عقب ماند

استاندار مازندران نیز در این مراسم، اظهار کرد: کارهای بزرگی ازسوی بنیاد مستضعفان و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام در ابعاد وسیع انجام دادند که جای تقدیر دارد.

سیدمحمد حسینی‌پور با بیان اینکه بنیاد مستضعفان سرمایه‌گذاری‌های مختلفی در استان انجام دادند، افزود: تقاضای ما این است کمک شود توسعه‌ای که برای استان درنظر گرفته شده همانند همیشه در کنار استان باشند.

استاندار مازندران بیان کرد: استان مازندران باوجود همه مواهب طبیعی و الهی ولی متاسفانه به نسبت استان‌های دیگر عقب ماند.

این مسوول با اعلام اینکه مازندران در زمینه زیرساخت‌های اقتصادی عقب نگه داشته شد، تصریح کرد: یک کارخانه در تمام استان‌ها ایجاد شد برعکس ما نساجی داشتیم که جمع شد.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه گرایش و هدف‌گذاری دولت جدید کشورهای اوراسیا است، افزود: ما نیازمند تحولات در حوزه تجاری در کشورهای همسایه هستیم که در این زمینه بندر امیرآباد به‌عنوان پایگاه اصلی و کریدور شمال جنوب در خدمت کشور قرار گیرد و فعالیت اقتصادی کل کشور انجام شود.

وی با اشاره به انجام مذاکرات با روسیه برای ترانزیت، بیان کرد: درصورت ایجاد صنایع منجر به هم توسعه استان و هم رشد اشتغال‌ساری خواهد شد.

استاندار مازندران با بیان اینکه درخواست ما این است بنیاد مستضعفان در پروژه‌های مادر استان ورود پیدا کند، اضافه کرد: وجود ۳هزار و ۶۰۰ روستا در استان با دارا بودن مواهب متعدد می‌تواند هدف‌گذاری در بحث تولید و اقتصاد روستا باشد.

این مسوول بیشترین نگرانی بحث فروش محصولات است که ضرورت دارد تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

*دست‌گشایی بنیاد قابل تقدیر است

نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر و ایام رجب، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت و مجلس و دستگاه قضا انقلابی و ولایی فرصت خوبی پیش آمده که یک دقیقه آن را از دست دادن خسارت است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی افزود: قبل از شروع به کار دولت سیزدهم، از اولین روزی که ایشان شروع به کار کرد باید بگوئیم خیلی دیر شد؛ استقرار مدیران و کارگزاران شرط اولیه است.

نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه به اعتقاد بنده استقرار دولت بر سفرهای استانی اولویت دارد، تصریح کرد: باید بحث جابجایی و چینش مدیران انجام شود تا امیدوار باشیم مشکلات حل شود.

محمدی لائینی با اعلام اینکه یکی از توفیقات خوب دولت کنترل کرونا بود، بیان کرد: درحال حاضر به‌دلیل پیک ششم دوباره شاهد افزایش موارد ابتلا هستیم که لازم است توصیه‌ها جدی گرفته شود.

وی با اشاره به ورود در سازمان‌های منطقه‌ای بسیار مهم ازجمله شانگهای و امثال اینها اشاره کرد و افزود: اولویت خنثی کردن تحریم‌ها برای ما بیشتر از برداشتن تحریم‌ها است که یکی از راه‌ها ورود به این سازمان‌ها است که دارای امکانات هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه موضوع مهم دیگر توجه به تولید و کیفیت آن است، خاطرنشان کرد: این مهم در دستور کار قرار دارد که امیدواریم این توفیقات روزافزون شود.

این مسوول به دست‌گشایی بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌های حمایتی، سپاه و خیران اشاره کرد و گفت: خیران در بحث حمایت از مردم و خرید تجهیزات درمانی به‌خوبی وارد میدان شدند.

محمدی لائینی اظهار کرد: موضوع دیگر واگذاری اسناد به‌ویژه به روستائیان بوده باوجود اینکه در دولت طاغوتی و رضاخان هزاران اسناد مالکیت به نام خود ثبت کرده امت در نظام اسلامی این املاک دارد به صاحبانش برمی‌گردد که حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: انتظار این است مناطقی که پروژه در دستور کار است ازجمله دشت‌ناز و سایر شهرها علاوه بر این خدمات، خدمات عمرانی برای مردم همان منطقه ایجاد شود که امیدواریم در دستور کار قرار دهید.

 /۸۶۰۳۴/ع


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.