پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشیک‌های نوروزی و ماه رمضان دامپزشکی مازندران فعال شد/ استقرار ۱۰۶ اکیپ نظارتی

0

حمزه آقاپورکاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پنجم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ در استان مازندران ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌های همکاران این اداره کل اجرای دقیق طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان است،گفت: در این طرح باید تمامی مراکز، تولید، نگهداری و توزیع فراورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌های دام و طیور، رستوران‌ها، هتل‌ها و مجتمع‌های تفریحی داخل شهری و بین‌راهی، آلاچیق‌داران و همه مراکزی که به‌نوعی با فرآورده‌های خام دامی خدمات به مسافران نوروزی در ارتباط هستند و همچنین خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی مورد بازرسی قرار گیرند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به استقرار کشیک‌های ثابت و سیار در سطح استان، اضافه کرد: در این مدت ۱۰۶ اکیپ استانی و بیش از ۲هزار کشیک شامل یک هزار و ۱۱۳ اکیپ ثابت و یک‌هزار و ۲۵ به صورت سیار در سطح شهرستان‌های استان فعال خواهند بود.

آقاپورکاظمی با بیان اینکه در کنار طرح تشدید نوروزی و ماه مبارک رمضان سامانه ۱۵۱۲ برای درج شکایات و نقطه نظرات پاسخگو خواهد بود، تصریح کرد: نظارت بر واحدهای رستورانی و مراکز تفریحی بین راهی نیز طی این ایام تشدید خواهد شد.

وی به تداوم پایش‌ها در حوزه‌های مختلف بیماری، تصریح کرد: با توجه به پایش‌ها اقدامات لازم مهار بیماری و قرنطینه بیماری انجام می‌شود.

سرپرست دامپزشکی مازندران با اعلام اینکه در ایام عید آزمایشگاه‌های مرتبط با این اداره کل فعال خواهد بود، تصریح کرد: سیستم قرنطینه نیز طی این ایام هم در ستاد و همچنین در سطح شهرستان‌های استان فعال خواهند بود تا تولیدکنندگان در مباحث صادراتی فعال باشند و توقفی در زمینه صادراتی باتوجه ارزآوری صورت نگیرد.

آقاپورکاظمی در پایان گفت: داروخانه‌ها، مراکز واکسیناسیون و کلینیک‌های دامپزشکی در ایام نوروز فعال خواهند بود و همگام با سایر مراکز به شهروندان ارائه خدمت خواهند کرد.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

 


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.