پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف استعدادهای فرهنگی و هنری مازندرانی‌ها در جشنواره «کاتی»

0

به گزارش خبرگزای فارس از ساری، حسین جوادی بعد از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت نخستین جشنواره استعدادیابی مازندران با عنوان «کاتی» ویژه فرهنگ و هنر برگزار شد، اظهار کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران کشف استعداد مازندرانی‌های سراسر کشور است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از هنرمندان توانمند مازندران در کشور ناشناخته هستند، افزود: جشنواره استعدادیابی کاتی(نردبان) در محورهای هنرهای تجسمی، موسیقی، نمایشی، تلاوت قرآن، تواشیح و رشته‌های هنری که قابلیت اجرای صحنه‌ای داشته باشد مورد ارزیابی و داوری قرار می‌گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اهداف برگزاری جشنواره استعداد یابی کاتی را شامل جمع‌آوری و انتشار آثار به صورت مکتوب و مستند جهت ثبت در تاریخ ادبی و فرهنگی منطقه دانست وگفت: شناخت استعدادهای برتر در زمینه‌های مختلف فرهنگ و هنر و حمایت از آن‌ها، ارتقا و اعتلای هنر و فرهنگ بومی مازندران و شناساندن آن به دیگر اقوام جامعه، شناساندن قشر جوان که به صورت سنتی و مدون و کلاسیک منعکس کننده بخشی از فرهنگ این مرز و بوم هستند بخشی از اهداف ارشاد مازندران در برگزاری جشنواره کاتی محسوب می‌شود.
این مسوول ادامه داد: رصد و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهفته در عرصه هنر و فرهنگ، کشف استعداد و ایجاد انگیزه و تقویت روحیه هنرمندان، پویایی و نشاط و جامعه، ایجاد خودباوری و افزایش اعتماد به‌نفس در افراد با گروه‌های سنتی مختلف جامعه از دیگر اهداف نخستین جشنواره فرهنگ و هنر کاتی در مازندران است.
جوادی با بیان اینکه اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان به مشارکت در نخستین جشنواره کاتی می‌توانند از 17 مهر ماه 1401 تا 3 آذرماه امسال آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند، تصریح کرد: علاقمندان برای ارتباط بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 09331121356  و 01133373037 و ایمیل info@kaaty.ir  در ارتباط باشند.
وی خاطرنشان کرد: مقرر شد از هر شهرستان 100 اثر انتخاب و بعد از داوری 20 اثر در مجموع 440 اثر به دبیرخانه مرکزی ارسال شود.
**روز مازندران ثبت در تقویم ملی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه روز مازندران (14 آبان)با تلاش مدیران پیشین و کنونی در تقویم ملی کشور ثبت شده است، گفت: مقرر شد در استان یک هفته به نام مازندران نامگذاری شود.
این مسوول افزود: با توجه به اینکه تالار مرکزی ساری در هفته دولت افتتاح شد اما نخستین اجتماع مازندرانی‌ها در روز مازندران در این مکان برگزاری می‌شود.
جوادی با اشاره به اینکه برای استفاده کامل از تالار مرکزی نیازمند تامین نیروی انسانی هستیم، تصریح کرد: برای تامین نیروی انسانی به طور موقت یکی از معاونت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به تالار مرکز منتقل می‌شود.
**تکمیل پروژه‌های نیمه تمام
وی رویکرد دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و رها شده دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه پروژه‌های نیمه تمام، رها شده وتعطیل در شهرهای مختلف مازندران داریم در چالوس توانستیم با تهاتر زمین به شهرداری این شهرستان خانه هنرمندان ایجاد کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه پروژه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد در شهرستان رامسر با قدمت 18 ساله نیمه تمام رها شده بود، خاطرنشان کرد: با مصوبه شورای برنامه ریزی و رای دادگاه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با توافق میراث فرهنگی مجوز تکمیل مجتمع فرهنگی وهنری ارشاد در رامسر را دارد.
به گفته این مسوول پروژه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی رامسر که 18 سال پیش با اعتباری بالغ بر 900 میلیون تومان ساخته شد و نیمه کاره رها شد در حال حاضر از بناهای تخریبی محسوب می‌شود. مقرر شد این بنای اسکلتی فعلی تخریب و بنای جدید در 3 هزار مترمربع احداث شود.
**مصون ماندن فضای فرهنگی و هنری مازندران در اعتراضات مردمی
جوادی با اعلام اینکه فضای فرهنگ و هنر مازندران در اعتراضات مردمی آلوده نشد و از این حیث مصون ماند، گفت: اهالی فرهنگ، هنر و رسانه مازندران در اغتشاشات اخیر با انقلاب اسلامی همراهی و در تمام ابعاد با انقلاب اسلامی همراهی کردند.
وی افزود: طبق ارزیابی‌های انجام شده جامعه فرهنگ، هنر و رسانه مازندران در جریانات سیاسی و اجتماعی و اعتراضات اخیر سربلند بیرون آمده و هر گونه آلودگی در این جمع را تکذیب می‌کنم.
 /86006


لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.