پایگاه خبری چهاردانگه
بخش چهاردانگه شهرستان ساري

کشف استعداد، خدمتی دیگر از جهادی‌های پشتکوه/ جهادگران مهمان سفره افطاری روستاهای محروم

مسؤول قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی دهستان پشتکوه ساری از آغاز فعالیت گروه تخصصی «مضمار نوجوان» سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در روستاهای سطح یک این قرارگاه خبر داد.

0

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها روزنه‌های امید به همت جهادی‌ها در محروم‌ترین نقاط درحال روئیدن است که از جمله گروه‌های جهادی که به دل محرومیت‌ها رفتند و گام‌های بسیار خوبی را در راستای رفع محرومیت از چهره روستاهای استان برداشتند.

اینکه خدمات مختلف آن هم به اقشار نوجوان و جوان در نقاط محروم ارائه شود به طور حتم در توسعه نقاط محروم اثرگذار است و نمی‌توان از اهمیت آن گذشت و مهم‌ترین موضوع افزایش امید و نشاط اجتماعی خواهد بود.

در ادامه اقدامات و خدمات گروه‌های جهادی، شناسایی استعدادها، مهارت‌افزایی و خانواده توسط گروه تخصصی جهادی مضمار نوجوان در روستاهای سطح یک قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا آغاز شد.

عادل الندانی مسؤول قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی دهستان پشتکوه در این‌باره از آغاز فعالیت گروه تخصصی مضمار نوجوان سازمان بسیج دانش‌آموزی استان در روستاهای سطح یک این قرارگاه خبر داد.

وی افزود: روستاهای کردمیر، کوات، قلعه‌سر و مالخواست از دهستان پشتکوه ساری، زلت و پجیم از دهستان شهدای بهشهر و توساکتی و گلعلی‌آباد از دهستان سه هزار تنکابن در سال جاری به‌عنوان روستاهای سطح یک این قرارگاه انتخاب شدند.

مسؤول قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی دهستان پشتکوه با اشاره به اینکه در گام نخست در حوزه تعلیم و تربیت و هماهنگی با سازمان بسیج دانش‌آموزی استان این گروه تخصصی جهادی فعالیت خود را آغاز کرد، اضافه کرد: بازدید میدانی از وضعیت موجود روستاها، پایش اطلاعات، شناسایی و استعدادیابی در گام نخست در حوزه دانش‌آموزی و در گام دوم مهارت افزایی و رشد این استعدادها و در گام سوم خانواده که مبنای اصلی این الگوی ویژه بوده که توسط این گروه تخصصی و پژوهشی صورت می‌گیرد.

الندانی با قدردانی از رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی استان به جهت همراهی ویژه، مسؤولان این روستاها، مدیران مدارس مربوطه و خانواده‌های دانش‌آموزان که شرایط را به نحو احسن برای هرچه بهتر برگزار و ما را مهمان سفره‌های افطاری ساده ولی پر از محبت خود کردند، خاطرنشان کرد: این گروه تخصصی جهادی که برای نخستین بار به این شیوه در ۸ نقطه محروم استان در حوزه‌های خانواده، زنان، سلامت(درمان) و دانش‌آموزی کار خود را آغاز کرد، تلاش می‌کنند تا با پایش اطلاعات دقیق و جمع‌بندی نتایج آن برنامه‌ریزی مدوّنی را با الگوهای منطقی قرارگاه محرومیت‌زدایی پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در سال جاری برای مجموعه این روستاها در میدان عمل به اجرا درآورد.

 /۸۶۰۳۴/غ/ی

 

لینک منبع اصلی مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.